خبر/

راهیابی شهر اسکو به مرحله نهایی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور

1399/07/02 - 14:30 - کد خبر: 27582 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو از راهیابی شهر اسکو به مرحله نهایی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد.

به گزارش نصر، محمد علی قلی زاده با بیان خبر فوق افزود: شبکه شهرهای خلاق مدتی است که با الهام از طرح جهانی یونسکو توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده و به دنبال بهینه سازی، نهادینه کردن و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی، هنری، ارزشی، تاریخی و … استان در راستای توسعه اقتصادی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی شهرستان اسکو افزود: شبکه شهرهای خلاق امکانی برای ثبت، ضبط و گسترش و همچنین بهره‌مندی مردم مناطق و شهرهای مختلف کشور از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، تاریخی و ارزشی است که آن شهر یا منطقه رواج داشته و از رونق برخوردار بوده ولی تا به امروز نانوشته و شفاهی باقی مانده است.

وی همچنین تصریح کرد: ما در شهرستان اسکو ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری داریم و در قالب این طرح به دنبال ساماندهی و سوق دادن این ظرفیت‌ها در مسیر اقتصادی و توسعه‌ای که به توسعه اجتماعی و انسانی می انجامد، هستیم که نیازمند تسهیل‌گری، مشارکت‌گرا بودن و همگرا بودن در بین تمام خادمان فرهنگ و هنر شهرستان است. وی با اشاره به مشارکت شهرداران اسکو، سهند و ایلخچی در این طرح فرهنگی هنری گفت: شهر اسکو در بخش چاپ، پس از داوری‌های صورت گرفته به مرحله نهایی این جشنواره راه یافته است.

قلی زاده با تقدیر از هنرمندان و مردم فرهنگ دوست اسکو، این دستاورد مهم فرهنگی و هنری را مرهون زحمات بی شائبه فعالان فرهنگی و هنری شهرستان علی الخصوص حمایت های مهندس رضی منش فرماندار محترم شهرستان ومهندس قنبری شهردار اسکو دانست و بر ضرورت حمایت مسئولین در این راه تأکید نمود.
انتهای پیام/
راهیابی شهر اسکو به مرحله نهایی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار