فرمانده قرارگاه حمزه؛

حقیقت جنگ هشت ساله به جوانان منتقل نشده است

1399/07/02 - 14:00 - کد خبر: 27578 نسخه چاپی

نصر: فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مطالب درست و حقیقی را که در جنگ هشت ساله اتفاق افتاده، به مردم جوانان منتقل نمی‌کنیم، اظهار داشت: انتقال درست مفاهیم و آموزه های والای دوران دفاع مقدس می تواند زمینه جذب حداکثری جوانان به این فرهنگ متعالی را فراهم کند.

به گزارش نصر، سردار محمد تقی اوصانلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: انتقال فرهنگ عاشورایی دوران دفاع مقدس به جوانان از سوی پیشکسوتان و یادگان آن دوران غرورآفرین، نیاز امروز جامعه اسلامی است.
وی اضافه کرد: به مدد پیروزی رزمندگان دوران دفاع مقدس و اقتدار ایران اسلامی در مقابل رژیم بعث عراق و هم پیمانان آن، قدرت انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داده شده است.
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: تشکیل ارتش جهانی اسلام به فرماندهی مقام معظم رهبری و سردار شهید سلیمانی یکی از نتایج قابل توجه دوران دفاع مقدس بود که موجب شد ائتلاف غربی ها به سردمداری آمریکا به زانو در آید.
سردار اوصانلو با اشاره به موضوع رافت اسلامی در طول جنگ تحمیلی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس در حق سربازان دشمنان و اسیران، بی عدالتی و ظلم روا نشد و تمام اقدامات و برخوردهایمان با رافت اسلامی و برگرفته از فرهنگ ناب اسلامی بود.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را به جهانیان صادر کردیم که نتایج آن در اعتلای فرهنگی دنیا، امروز نمایان است.
وی گفت: این فرهنگ سینه به سینه به نسل های جوان و آینده منتقل شده و نظیر فرهنگ عاشورایی ماندگار خواهد بود.
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر از این فرهنگ دفاع مقدس غفلت کنیم، دشمنان انقلاب اسلامی دروغ ها را جایگزین دفاع مقدس خواهند کرد.
سردار اوصانلو اضافه کرد: به فضل الهی امروز از نظر سلاح و تجهیزات یکی از قدرتمند ترین کشورهای جهان هستیم در حالی که در هشت سال دفاع مقدس چنان سلاح و تجهیزاتی نداشتیم و فقط با عشق و ایمان جنگ می کردیم.
وی اظهار کرد: امروز به جایی رسیده ایم که مقر دشمنان و ضد انقلاب را نقطه زنی می کنیم که در این عملیات، حتی به یک نفر هم آسیبی نمی رسد ولی همه تجهیزات دشمن نابود می شود.
وی در رابطه با امنیت منطقه شمال غرب نیز گفت: امروز به برکت خون شهدا و تلاش شبانه روزی رزمندگان اسلام در منطقه ما امنیت پایداری وجود داشته و در همه مرزهای ما پایگاه های نظامی مستقر است.
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نیروهای بسیجی در کنار عملیات های متعدد در مرزها، ۱۲۰ کیلومتر راه احداث و ۲ هزار کیلو متر جاده مرزی را نیز ترمیم کرده اند که این میزان، تنها نمونه ای از تلاش این نهاد در حوزه محرومیت زدایی و عمران است.
سردار اوصانلو اظهار کرد: ۹۰ درصد مساجد روستایی، بالای ۹۰ درصد خانه‌های عالم، ۱۵ هزار پروژه عمرانی، پنج هزار سری جهیزیه، یک هزار واحد مسکن مددجویی، ۳۰ بیمارستان و ۵۰ کیلومتر احداث راه در وسط صخره ها از جمله دیگر اقدامات عمرانی سپاه در منطقه است.
وی با اشاره به راه اندازی ۴۰ تعاونی کوچ در روستاهای منطقه بیان کرد: تاکنون هفت هزار و ۲۰۰ کیلومتر برق‌رسانی نیز در مرزها صورت گرفته است.
بنا به این گزارش، هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور در کشور آغاز شده و تا ششم مهرماه جاری ادامه دارد.
انتهای پیام/
حقیقت جنگ هشت ساله به جوانان منتقل نشده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار