کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی؛

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

1399/07/02 - 11:28 - کد خبر: 27558 نسخه چاپی

نصر: کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: آبگرفتگی معابر، سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد طی ساعات آینده در استان دور از انتظار نیست و شهروندان باید در ترددهای خود نکات ایمنی را در نظر بگیرند.

به گزارش نصر، یاسر اشتاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: انجام اقدامات به‌موقع در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها از مواردی است که طی امروز و فردا باید در آذربایجان‌غربی رعایت شود.
وی بیان کرد: وزش باد شدید در جنوب استان و بارش رگبار های پراکنده در شمال استان طی ساعت های بعد از ظهر امروز، چهارشنبه رخ می‌دهد.
کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دمای استان ثابت است، بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای تکاب و چالدران به عنوان سردترین شهر استان هشت درجه و دمای مهاباد و میاندوآب به عنوان گرم‌ترین شهر استان ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.
وی با بیان اینکه دمای مرکز استان نیز بین ۱۳ و ۲۸ درجه سانتی گراد در نوسان بود، افزود: روز سه‌شنبه بارش های پراکنده و اندک در ماکو و چالدران ثبت شد ولی ارقام قابل توجهی نداشت.
آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.
انتهای پیام/
هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به طغیان رودخانه‌ها هشدار داد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار