خبر/

مشگین‌شهر کانون گردشگری تفریحی و هیجانی کشور می‌شود

1398/06/27 - 13:06 - کد خبر: 2755 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا ، شهرستان مشگین‌شهر به کانون گردشگری تفریحی و هیجانی کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا ، نادر فلاحی دیروز در گفت و گویی افزود: مشگین‌شهر در دو حوزه طبیعت‌گردی و کشاورزی به عنوان پایلوت کشور انتخاب شده که این خود ظرفیتی در راستای معرفی جاذبه‌های طبیعی این شهرستان خواهد بود.

وی راه‌اندازی تله‌سیژ شابیل، آدرلند جبدرق، داغلارباغی لاهرود و لوتوس وله‌زیر در کنار پل معلق ر از کانون‌های گردشگری تفریحی و هیجانی این منطقه ذکر کرد.

فلاحی اظهار داشت: جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مشگین‌شهر همچنین مکملی بر توسعه طبیعت‌گردی و گردشگری هیجانی در این شهرستان می‌باشد.

وی گفت: فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می توانند برای بهره‌گیری از این قابلیت‌ها و معرفی این شهرستان در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت پررنگ‌تری داشته باشند.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی‌بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد و کهنه‌قلعه است.
پارک جنگلی خیاوچای ، پل معلق و آب‌های گرم معدنی شابیل و قینرجه از جاذبه‌های گردشگری مشگین‌شهر است.

انتهای پیام/

مشگین‌شهر کانون گردشگری تفریحی و هیجانی کشور می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار