رامین آذری:

50 میلیارد ریال برای توسعه پایانه سوم فرودگاه تبریز هزینه شد

1399/07/02 - 10:26 - کد خبر: 27541 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پایانه سوم فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با صرف ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ۸۵۰ مترمربع توسعه یافت.

به گزارش نصر، رامین آذری، روز چهارشنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه طرح توسعه پایانه سوم فرودگاه بین المللی تبریز آماده بهره برداری است، افزود: در اجرای این پروژه اقداماتی مانند تهیه و اجرای سقف کاذب زیپ تک به وسعت ۹۵۰ مترمربع، تهیه و نصب سازه فضا کار به وسعت ۸۵۰ مترمربع و اتمام اسکلت کل پروژه به وزن حدود ۲۶۰ تن انجام شده است.
 مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تهیه و نصب سرامیک کف به وسعت یک هزار مترمربع، اجرای نمای کامپوزیت پروژه به وسعت یک هزار و ۱۰۰ مترمربع و اجرای نمای داخلی بصورت خشکه چینی به وسعت ۱۸۰ مترمربع و تهیه و نصب تسمه نقالی پالتی و خطی از دیگر اقدامات انجام شده در این پروژه است.
آذری، با بیان اینکه بهسازی و خط کشی اپرون شرقی فرودگاه تبریز نیز انجام شده است، ادامه داد: این اقدام در راستای استاندارد سازی سطوح پروازی، بالابردن ضریب ایمنی پروازها و موقعیت پارک هواپیماها، مسیرهای خزش و مسیرهای پارک پوزیشن های هواپیماها انجام شده است.
وی یادآوری کرد: بهسازی اپرون بتنی شرقی به مساحت حدود ۳۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع با استفاده از حدود ۱.۵ تن رنگ سفید و زرد از نوع ترافیکی رنگ آمیزی شده است.
 فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.
پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شد.
انتهای پیام/
50 میلیارد ریال برای توسعه پایانه سوم فرودگاه تبریز هزینه شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار