استاندار زنجان؛

ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس مردانه بر روی پای خود ایستاد

1399/07/01 - 13:40 - کد خبر: 27508 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: در دوران دفاع مقدس درحالیکه رژیم بعث عراق از سوی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی مورد حمایت مالی و نظامی قرار داشت، ایران مردانه روی پای خود ایستاد و چهره واقعی استکبار جهانی را به صورت شفاف به جهانیان نشان داد.

به گزارش نصر، فتح الله حقیقی، روز سه شنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه ایثار و شهادت استان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و با تبریک هفته دفاع مقدس افزود: به گواه تاریخ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگی نابرابر و تمام عیار بر ملت ایران که از یک آرمان و حقیقت مقدس، دفاع می کرد تحمیل شد.
وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، استکبار جهانی و برخی از دولت های عربی، هر نیازی را که صدام طلب می کرد برآورده کرده و در اختیارش می گذاشتند اما رزمندگان موقعیت شناس ما، شجاعانه مقاومت و ایستادگی کرده و مردانه در برابر سربازان خصم جنگیدند و اجازه ندادند وجبی از خاک ایران اسلامی دست بیگانه بیفتد.
حقیقی تصریح کرد: باید به دستاوردها و توفیقات ۴۲ ساله ایران در مبارزه با استکبار جهانی که در عرصه های مختلف ازجمله نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به دست آمده است پرداخته شود که این یکی از تکالیف ما است و از طرفی نیز باید اقتدار و قدرت بازدارندگی کشورمان به دشمنان نشان داده شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه غرور آفرینی رزمندگان باید بیش از پیش تبیین شود، گفت: رزمندگان اسلام، قدرت، وحدت، انسجام و همدلی را در طی دوران دفاع مقدس به اثبات رساندند و در سایه آن، برکات بسیار مهمی حاصل شد.
حقیقی ادامه داد: رزمندگان اسلام در گفتار، رفتار و عمل، توکلشان بر خداوند قادر و متعال بود و در کنار داشتن وحدت فرماندهی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، از همدلی و اتحاد همراه با ایمان، غیرت و ایثار وصف ناشدنی بهره مند بودند و توانستند در هشت سال دفاع مقدس در مقابل رژیم صدام و حامیانش، مقاومت و ایستادگی کنند.
وی به عشق و علاقه رزمندگان اسلام به امام راحل اشاره کرد و افزود: جوانان آن روز عاشقانه گوش به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بودند و جوانان امروز نیز همانگونه گوش به فرمایشات و رهنمون های مقام معظم رهبری هستند و همواره حماسه های بی بدیل خلق می کنند.
حقیقی تصریح کرد: وحدت فرماندهی مقام معظم رهبری، باعث شده است تا توطئه و شیطنت های دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، عقیم بماند و امید است این اتحاد و همدلی روز به روز بیشتر شده و با قوت هرچه تمام تداوم یابد.
استاندار زنجان، همچنین به برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان اشاره کرد و گفت: جرقه برگزاری این کنگره در زنجان زده شده است و به حتم این برنامه مهم و اثربخش با تلاش مضاعف و حمایت های لازم در سطح مطلوب و مناسبی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس مردانه بر روی پای خود ایستاد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار