معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

آزمایشگاه فوق تخصصی کرونا در زنجان راه اندازی می‌شود

1399/07/01 - 13:09 - کد خبر: 27498 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با حمایت‌های مسؤولان استانی آزمایشگاه فوق پیشرفته تشخیص کرونا با اعتبار هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به زودی در این استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش نصر، محمدرضا صائینی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: این آزمایشگاه از مجموع ۶۱ دانشگاه کشور در ۲۵ دانشگاه راه اندازی می شود که خوشبختانه زنجان از جمله این استانها است که طی ارزیابی بازرسان رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان جهانی بهداشت این امتیاز ویژه را دریافت کرده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم با راه اندازی این آزمایشگاه و دریافت امکانات لازم و بهره گیری از تمامی بضاعت استان تشخیص و درمان بیماران با دقت بیشتری انجام گیرد.
صائینی ادامه داد : با راه اندازی این آزمایشگاه علاوه بر پوشش گروه‌های هدف در استان، خدمات لازم به استان‌های قطب ۶ کشور شامل قزوین، البرز، قم، مرکزی و دانشکده های  ساوره و خمین نیز ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به کلنگ زنی ساختمان انیستیتو سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در شهرستان سلطانیه اظهار داشت: این اقدام ابتکار و انقلاب ملی است که این پروژه با حضور معاون علمی رییس جمهوری کلنگ زنی خواهد شد و در این میان مدرسه شبانه روزی در این محدوده وجود دارد که یک خیر اعلام آمادگی کرده است مدرسه دیگری در همین قالب با وضعیت بهتر به آموزش و پرورش تحویل دهد.
صائینی همچنین با بیان اینکه تا کنون یک‌هزارو ۴۰۰ مدرسه به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی استان بررسی شده اند، افزود: طبق برنامه مقرر شد روسای شبکه های بهداشتی شهرستانها با هماهنگی نواحی آموزش و پرورش مسائل و اشکالات را بررسی و به طور رسمی اعلام کنند تا موارد برطرف شود.
وی با بیان اینکه باید با این کرونا همزیستی داشت، ادامه داد: معاینات کنترل وزن و چاقی برای گروه سنی نوجوانان تا پایان سال انجام و در سامانه مربوطه ثبت می‌شود.
صائینی افزود: علوم پزشکی استان بر این باور است که اقدامات در زمینه اجرای برنامه سنجش اضافه وزن و چاقی دانش آموزان نباید با آموزش و پرورش موازی کاری نشود، چرا که امکانات لازم در مراکز بهداشتی و با پراکندگی بسیار خوب وجود دارد و می تواند گروه‌های هدف را تحت معاینه قرار دهد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: متمرکز شدن کارها در این بخش و موازی کاری‌های چندان نتیجه بخش نخواهد بود و مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت علوم پزشکی استان آمادگی دارد با هدف گذاری، همکاری های بین بخشی را در شناسایی گروه‌های هدف انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت های بسیار خوبی در مراکز خدمات جامع سلامت از بابت کارشناسان تغذیه و امکانات لازم برای توزین مبتنی بر استانداردهای لازم وجود دارد که با برنامه ریزی صحیح و بدون تجمع دانش آموزان می توان اقدامات مربوطه را انجام داد.
انتهای پیام/
آزمایشگاه فوق تخصصی کرونا در زنجان راه اندازی می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار