فرمانده لشکر ۲۱ حمزه:

تجارب دفاع مقدس به نسل جدید منتقل شود

1399/07/01 - 10:08 - کد خبر: 27471 نسخه چاپی

نصر: ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذربایجانشرقی و اردبیل و فرمانده لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجانبا بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس جلوه‌ای از مکتب حسینی ملت بیدار ایران بود که برای همیشه در تاریخ خواهد ماند، بر لزوم انتقال تجربیات گران‌سنگ آن دوران به نسل جدید تاکید کرد.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ دوم ستاد عیسی میرزایی روز سه شنبه در گفت وگویی دفاع مقدس را تداوم فرهنگ عاشورا و برگرفته از مکتب امام حسین(ع) دانست و افزود: در این دفاع به حق و جانانه، مردم ایران با درس گرفتن از فرهنگ عاشورا، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار را سرلوحه خود قرار دادند و در طول این هشت سال زیباترین جلوه های مکتب حسینی را پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشتند.
وی با اشاره به جمله ماندگار امام راحل مبنی بر «دفاع مقدس ابهت دو ابر قدرت جهان به دست دلاورمردان ایران اسلامی را در هم شکست»، افزود: باید توجه داشت که نبرد بین اسلام و کفر تمامی ندارد و امروز مردم ایران اسلامی در یک نبرد اقتصادی و فرهنگی با استکبار جهانی، پایمردانه از عزت و شرف نظام مقدس اسلامی حراست و دفاع می کنند و این دفاع همچنان ادامه دارد.
امیر میرزایی، دفاع مقدس را همچون یک دانشگاه هشت ساله برشمرد که درس‌های زیادی می توان از آن آموخت.وی ادامه داد: بر همین اساس باید از تجربیات آن دوران طلایی در مدیریت جامعه امروزی استفاده شود و آن تجارب و دستاوردهای گران سنگ آن باید به نسل های جدید و جوان منتقل شود تا هر کسی با هر جایگاهی این کارها را انجام دهد.
امیر میرزایی با اشاره به اینکه در دوران پس از پیروی انقلاب اسلامی، برنامه دشمنان اسلام و انقلاب برای از بین بردن نظام اسلامی از
طریق جنگ بود، گفت: جنگ هشت ساله در شرایط اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی نامناسب به ما تحمیل شد، اما در آن دوران پرتلاطم افتخار ما این بود که طی هشت سال تجاوز ارتش بعث عراق اجازه ندادیم ذره‌ای از خاک کشورمان به دست دشمنان بیافتد.
وی با تاکید بر آمادگی ارتش و نیروی زمینی قهرمان در دفاع از میهن اسلامی، یادآوری کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران هم‌ اکنون در ادامه دفاع مقدس با استقرار در مرزهای غرب و شرق کشور با چشمان همیشه بیدار خود به حراست از کیان ایران اسلامی مشغول است تا به دین خود در قبال خون شهدا پاسخ دهد.
امیر میرزایی، دستیابی به سطح بالای تولیدات دفاعی را امری بی سابقه و بی نظیر در ارتش ایران و حتی نیروهای مسلح منطقه ارزیابی کرد و افزود: بدون تردید رسیدن به چنین توانمندی وسیعی بدون حمایت های فرماندهی کل قوا و آحاد مردم از این نیروی خدمت گذار میسر نمی شد.
وی کارنامه ارتش جمهوری اسلامی در ۴۰ سال اخیر را موفقیت آمیز و بسیار درخشان خواند و ادامه داد: طی این سال ها علاوه بر حضور شجاعانه و فداکارانه در هشت سال دفاع مقدس که نتیجه آن تقدیم ۴۸ هزار شهید و ۲۰۰ هزار جانباز به اسلام و انقلاب بود، ارتش در زمینه های مختلف خدمات رسانی به مردم و ایجاد امنیت پایدار در کشور همواره در کنار ملت و سایر نیروهای مسلح بوده است.
امیر میرزایی با بیان اینکه ارتش در کنار رسالت های رزمی خود همواره در مواقع ضروری پشتیبان و خدمت گذار مردم بوده است، به حوادث زلزله آذربایجان و سیل سال های اخیر استان های خوزستان، لرستان، گلستان و ایلام اشاره کرد و گفت: ارتشیان نیروهای مردمی هستند که خود را وقف امنیت و آسایش مردم می کنند و این را وظیفه ذاتی خود می دانند.
وی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی هم اکنون در بالاترین میزان سطح آمادگی رزمی و دفاعی قرار دارد، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی منتظر دستور و فرمان مقام رهبری است و همه گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا هستیم.
انتهای پیام/
تجارب دفاع مقدس به نسل جدید منتقل شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار