مدیرعامل موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری در بورس، بدون آموزش امکان پذیر نیست/ شاخص بورس باز می گردد

1399/07/01 - 11:40 - کد خبر: 27464 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه گفت: "صبر" اول و آغاز سرمایه گذاری در بازار بورس است، کسانی که وارد بورس می شوند باید بدانند که بورس کانون انتقال ریسک است و کسانی که بدون آموزش های لازم وارد بورس می شوند قطعا متضرر خواهد بود، سرمایه‌گذاری مطمئن در بورس، بدون آموزش امکان پذیر نیست.

به گزارش نصر، موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای، کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه، تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار و دارای مجوز رسمی از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، این موسسه با هدف آموزش گام به گام سرمایه‌گذاری در بورس و بیمه به ساده‌ترین شکل ممکن از مبتدی تا حرفه‌ای برای تمام افراد در هر سطحی از دانش و معلومات تاسیس شده است و تاکنون ۱۰ هزار دانش‌پذیر سرمایه‌گذار در حوزه بورس و بیمه دارد، موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه آماده ارائه هر گونه مشاوره و آموزش به علاقه‌مندان است.

"سید احمد شکوری" در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با اشاره به کسانی که اخیر در دو سه ماه گذشته وارد بورس شده اند، گفت: تجمیع ترس و طمع در برخی سهام‌داران موجب نگرانی و مشکل ساز شده است.
وی اظهار کرد: "صبر" اول و آغاز سرمایه گذاری در بازار بورس است، کسانی که وارد بورس می شوند باید بدانند که بورس کانون انتقال ریسک است و کسانی که بدون آموزش های لازم وارد بورس می شوند قطعا متضرر خواهد بود، سرمایه‌گذاری مطمئن در بورس، بدون آموزش امکان پذیر نیست.
وی تصریح کرد: کسانی که وارد بازار بورس می شوند سرمایه مازاد خود را به بورس بیاورند، فروش ملک و ماشین و طلا برای ورود به بازار بورس اشتباه است.
وی افزود: اگر نرخ سود های بین بازار سود و بانکی را مقایسه کنیم قطعا با یک سود محدود در بازار بورس با شیب ملایم سود بیتشری نسبت به بانک ها دریافت کرده اند.
وی ضمن توصیه به سهامداران برای خرید سهم های بنیادی، گفت: سهم های بنیادی حتی اگر ریزش هم داشته باشند، در گذر زمان به ارزش‌های ذاتی خود خواهند رسید، با توجه به وضعیتی که اکنون در بازار مشاهده می شود فروش سهم زمانی که قیمت سهم به کف مطلق رسیده است، اصلا منطقی نیست.
شکوی با تاکید بر اینکه یک سرمایه گذاری که سود بیشتری می خواهد باید ریسک بیشتری را بپذیرد، با توجه به وضعیت فعلی بازار بورس، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران باید صبر کنند، چراکه شاخص بازار، برگشتنی است.
وی مطرح کرد: به عنوان کارشناس و مدرس این حوزه نوید می‌دهم که عددهای بالایی را برای بورس کشورمان تا پایان سال متصور هستیم و قطعا شاخص بورس برگشت خواهد داشت.
مدیرعامل موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه با از وضعیت فعلی بورس در کشورمان، اظهار کرد: از نگاه تخصصی، شاخص بورس در موج سه صعودی در حال حرکت بود که با توجه به تزریق پول از بازارهای موازی تا دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رشد کرد؛ عرضه و تقاضا نیز که باعث رشد شاخص است، منجر به رشد شاخص شد.
وی در پایان به سهامداران توصیه کرد:  سهامداران در خرید سهام شرکت‌ها توجه کنند که شرکت باید 6 ویژگی "تاییدیه سودآوری، برتری سودآوری نسبت به سال‌های قبل، تاییدیه کانسلیم، تاییدیه توان تعدیل و برتری نرخ فروش و نرخ کالای استراتژی" را داشته باشد.
انتهای پیام/
سرمایه‌گذاری در بورس، بدون آموزش امکان پذیر نیست/ شاخص بورس باز می گردد محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار