معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در گفت و گو با نصر تشریح کرد:

جزئیات جدید محدودیت های کرونایی در آذربایجان شرقی

1399/06/31 - 23:22 - کد خبر: 27462 نسخه چاپی

نصر: معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی تصمیمات و محدودیت های جدید اعلام شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا استان را تشریح کرد.

به گزارش نصر، علیار راستگو، در گفتگو با خبرنگار نصر به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز ستاد کرونا استان اشاره کرد و افزود: از جمله تصمیمات این ستاد، برپایی کلاس های درس مدارس به صورت غیرحضوری به مدت دو هفته است، به این معنی که دانش آموزارن به مدارس مراجعه نکنند و آموزش به صورت مجازی باشد، ولی مدارس تعطیل نیست و کادر اداری مدارس، باید در مدرسه حضور داشته باشند ؛ که البته آموزش غیر حضوری فقط به مدت دو هفته است و بعد از مدت مذکور، طبق جلسه ای که خواهیم داشت در این مورد تصمیم گیری خواهد شد.
وی به برگزاری مراسم های تشییع اموات اشاره کرد و اذعان داشت: مراسم تشییع و تدفین با حضور بستگان درجه یک انجام خواهد شد که هم مسئولین مربوطه و هم شهرداران کل استان که مسئولین آرامستان ها هستند، بر این امر نظارت خواهند داشت تا مراسم تدفین با حداقل نفرات و بستگان درجه یک متوفی برگزار شود.
راستگو به تصمیم دیگر ستاد کرونا استان، در رابطه با اصناف اشاره کرد و اظهار داشت: کلیه اتحادیه ها و امور صنفی موظف هستند نظارتشان را بر تمام کسب و کارهای گروه های مورد نظر بیشتر کنند و در این رابطه پاسخگو باشند؛ که هرگونه اشتباهی دال بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، از سوی بازرسین داشگاه علوم پزشکی تذکر داده می شود و اعمال قانون صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه برخلاف گفته های بعضی سایت ها از زبان ستاد کرونای استان، پارک ها به هیچ وجه تعطیل نیستند، تصریح کرد: لازم است، مردم از هرگونه اتراق و یا تجمع در تفرجگاه ها و پارک ها، خودداری کنند؛ تا به نوعی مانع شیوع کرونا شوند، که در این رابطه توسط مسئولین مربوطه که در پارک ها مسئولیت دارند و از عوامل شهرداری هستند، هشدارهای لازم داده می شود.
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه رستوران و غذاخوری ها محل کسب و کار هستند، خاطرنشان کرد: نمی گوییم رستوران ها و غذاخوری ها تعطیل باشند، ولی باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و بهتر است شهرداری در این خصوص تذکرات لازم را به رستوران هایی که صندلی خود را در فضای باز می گذارند و مدعی هستند که در اینجا کرونا نیست، بدهد.
وی با بیان اینکه هرگونه نمایشگاه، سمینار و همایش، فعلا به مدت یک ماه در حالت تعلیق خواهند بود، تصریح کرد: بعد از گذشت یک ماه و ارزیابی وضعیت کرونا، در مورد فعالیت این گروه تصمیم گیری خواهد شد.
راستگو به عادی انگاری ویروس کرونا در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: مدیریت افکار عمومی با صدا و سیما است و گاها هم عدم اطلاع رسانی ها، باعث می شود مردم فکر کنند که مشکل حل شده است، ولی نه تنها مشکل حل نشده، بلکه زیاد هم شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید درکنار سلامت، معیشت مردم هم در نظر گرفته شود، تصریح کرد: علایم جدید بیماری کرونا، کاملا ناشناخته است و باید همه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند؛ چرا که در حال حاضر حتی سن افراد مبتلا هم فرق کرده است و اگر قبلا می گفتیم افرادی که بیماری های زمینه ای دارند یا مسن هستند، مبتلا خواهند شد، اما الان می بینیم که سن بیماری به گروه های پایین هم رسیده است و این خطرناک است.
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی به رعایت پروتکل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی اشاره کرد و اذعان داشت:  باید در پایانه ها و مترو نظارت بیشتری وجود داشته باشد و نیاز است که حتما به نظافت و ضدعفونی اتوبوس ها بیشتر توجه شود.
وی در ادامه گفت: کنترل یا تعلیق بیماری دست خودمان است و مردم اگر اراده ای قوی برای رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند، در این صورت قطعا آمار بیماری پایین خواهد آمد.
راستگو در پایان به آمار مبتلایان به کرونا در استان اشاره کرد و افزود: تعداد مبتلایان به این بیماری از زمان شیوع آن در سطح استان 33 هزار و 802 نفر هستند و نزدیک به 870 نفر نیز بستری داریم، همچنین تعداد فوتی های ناشی از آن در کل استان، نزدیک 500 نفر هستند.
انتهای پیام/
جزئیات جدید محدودیت های کرونایی در آذربایجان شرقی فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار