رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛

پیک بعدی کرونا اواسط آبان خواهد بود

1399/06/31 - 22:15 - کد خبر: 27457 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: پیک بعدی شیوع کرونا در استان اردبیل در اواسط آبان ماه خواهد بود و باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم برای مدیریت آن اتخاذ شود.

به گزارش نصر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: پیک بعدی شیوع کرونا در استان اردبیل در اواسط آبان ماه خواهد بود و باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم برای مدیریت آن اتخاذ شود.
شهرام حبیب‌زاده روز دوشنبه در نشست مشترک با هیات مدیره نظام پزشکی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی ما این است که با توجه به برودت هوا، و احتمال پیک کرونا تا ۶ هفته آینده، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید همچنان در اولویت قرار گیرد.
وی همچنین در خصوص وضعیت بیماری کرونا و چشم‌انداز آینده این بیماری اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ماه‌های سرد سال، به احتمال زیاد پاییز و زمستان سختی را در زمنیه شیوع کرونا در پیش خواهیم داشت و باید آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به اطلاع رسانی در زمینه واکسن آنفلوآنزا، نحوه توزیع و افراد واجد شرایط تزریق واکسن در استان در آینده نزدیک افزود: با توجه به ادامه بیماری کرونا در ماه‌های آینده، تنها راه حل پیشگیری از این بیماری، تغییر شیوه زندگی است تا بتوان بعد از تهیه واکسن و داروی مناسب، اقدامات درمانی انجام داد.
وی با قدردانی از فعالیت سازمان نظام پزشکی در طول شیوع بیماری کرونا گفت: اقدامات ارزنده‌ای از زمان شیوع بیماری کرونا توسط سازمان نظام پزشکی انجام شده که جای قدردانی دارد.
دکتر حبیب‌‎زاده همچنین در این نشست از عملکرد و همکاری مناسب هیات امنا و دسته‌های عزاداری با ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین‌(ع) قدردانی کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.
بنا به این گزارش، بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، هم‌اکنون استان اردبیل در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار دارد.
هم‌اکنون تعداد ۲۴۴ نفر بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان اردبیل بستری بوده و در حال طی مراحل درمانی هستند که از این تعداد، ۵۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان تحت مداوا قرار دارند.
در هفت ماه گذشته، از مجموع هفت هزار و ۴۵۸ نفر بیمار کرونایی بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل، ۶ هزار و ۵۱۲ نفر پس از بهبودی ترخیص شده‌ و در این مدت ۶۲۱ نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده‌اند.
آمار مبتلایان بستری و فوتی کرونا در استان اردبیل که در ۲ ماه اخیر روند ثابت میانگین ابتلای حدود ۳۰ نفر و فوت سه نفر را طی کرده، در چند روز اخیر دوباره اوج گرفته است.
بالاترین آمار ثبت شده ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل با ۷۶ بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی روزانه نیز ۱۷ مورد بوده است.
آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل که اوایل امسال به بیش از ۴۰۰ مورد رسیده بود، در پی همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی، طی یک ماه اخیر روند ثابت ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را طی کرده است.
انتهای پیام/
پیک بعدی کرونا اواسط آبان خواهد بود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار