مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان؛

استان اردبیل مقصد نخست گردشگری در کشور شد

1398/06/27 - 11:24 - کد خبر: 2745 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بر اساس آمارها تابستان امسال این استان مقصد نخست سفر گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، نادر فلاحی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران  بخش خصوصی در پروژه های گردشگری شهرستان نیر افزود: برنامه‌ریزی‌ها بر این مبنا است که استان اردبیل تا سال 1400 در جایگاه نخست گردشگری کشور قرار گیرد.

وی  با تاکید بر حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری بیان کرد: در این راستا گام‌های خوبی در استان برداشته شده و  هم اکنون  پروژه‌های بزرگی از سوی بخش خصوصی در استان در حال اجراست.

وی شهرستان نیر را از جمله مناطق مستعد در زمینه توسعه گردشگری ذکر کرده و افزود: در این راستا طرح‌های گردشگری از جمله هتل پنج ستاره و آبدرمانی‌های بزرگ در این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

وی در ادامه از تکمیل طرح گردشگری منطقه توریستی بولاغلار نیر خبر داد.

ابراهیم امامی فرماندار نیر هم رویکرد اصلی دولت در این شهرستان را حمایت جدی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ذکر کرد و گفت: از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می‌شود. 

وی بیان کرد: در زمینه گردشگری حمایت‌های خوبی از سرمایه‌گذاران در این شهرستان صورت گرفته و شاهد حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرستان هستیم.

امامی با اشاره به قابلیت‌های گردشگری شهرستان نیر گفت:در صورت سرمایه‌گذاری مناسب در این بخش‌ علاوه بر  اشتغالزایی پایدار شاهد رونق فضای کسب و کار در منطقه خواهیم بود.

وی با بیان وجود آبگرم‌های معدنی متنوع در این شهرستان اظهار کرد: سند گردشگری شهرستان با محوریت  آبگرم‌ها و مناطق بکر و آثار تاریخی تدوین شده است.

شهرستان نیر با داشتن هفت منطقه نمونه گردشگری از مجموع مناطق گردشگری استان اردبیل با آثار فراوان باستانی، تاریخی ، آب های گرم و سرد و مناظر و چشم اندازهای طبیعی در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل ، سراب(آذربایجان شرقی) واقع شده است.

پل تاریخی قرمز (قرمیزی کورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی،  بقعه کورائیم، کاروانسرای شاه عباسی ، دهکده های صخره ای اباذر ، گلستان با فضاهای معماری خاص، غار فرهاد ، آیی قالاسی و آب معدنی بوشلی، سنگ افراشته های دوران باستان ،قلعه یئری در روستای دابانلو ، آب معدنی حمام و قبرستان قره شیران ، دژ و پناهگاه زیرزمینی گلستان، دژ بوینی یوغون در دهکده کورعباسلو ، چشمه های جوشان و دیدنی بولاغلار، آب معدنی قینرجه ، چشمه آب گرم حمام دره سی ایلانجیق، چشمه دیب سیز گول، چشمه ایستی سو (سقزچی) ، سد مخزنی یامچی، دهکده توریستی سبلان آفتاب نیر (قینرجه- بوشلو) از جمله آثار گردشگری شهرستان نیر است.

انتهای پیام/

استان اردبیل مقصد نخست گردشگری در کشور شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار