معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز؛

وانت بارهای مسدود کننده معابر در تبریز توقیف می‌شوند

1399/06/31 - 12:28 - کد خبر: 27425 نسخه چاپی

نصر: معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز از تداوم اعمال قانون نسبت به وانت بارهایی که با سد کردن معابر شهر باعث ایجاد ترافیک و تضییع حقوق شهروندان می‌شوند، خبر داد.

به گزارش نصر، محمدرضا قربانیان تبریزی با اعلام این مطلب اظهار کرد: نیروهای ستاد پیشگیری از تخلفات شهری با همراهی پلیس راهور و نیروی انتظامی به صورت روزانه با تخلف‌های سد معبر خودرویی در سطح شهر مقابله کرده و با اعمال قانون، خودروهای سد کننده معابر شهر را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کنند.
وی با اشاره به درخواست‌های شهروندان در خصوص مقابله با سد معبرکنندگان خودرویی، گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی نظیر فرمانداری، شهرداری، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، اداره صنعت معدن و تجارت، اداره بهداشت، راه و شهرسازی و اتاق اصناف، مقرر است تمامی ارگان‌ها، سازمان‌ها و دستگاههای متولی و مرتبط با ساماندهی دستفروشی از جمله دستفروشی با وانت بارها برای مقابله با این معضل اقدام مشترک انجام دهند.
وی در ادامه با تاکید بر این که بار اصلی مقابله با پدیده دستفروشی بر دوش شهرداری است و نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها در این خصوص هستیم، افزود: هر کدام از اداره‌های مذکور بر اساس وظایف ذاتی خود باید تدابیر لازم برای موضوع پیشگیری و مقابله با پدیده دستفروشی را مد نظر قرار دهند تا شاهد رخت بربستن پدیده دستفروشی باشیم.
قربانیان در خصوص اعمال قانون در خصوص وانت بارهای سد کننده معابر نیز افزود: پلیس راهور با همکاری شهرداری بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی وزیر کشور، اعمال قانون برای جلوگیری از سد معبر خودرویی خودروهایی که در معابر عمومی، میدان‌ها و فضاهای همگانی شهری اقدام به فروش و یا ارائه خدمات می‌کنند را بر عهده دارد.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی افزود: بر اساس تبصره ۴ ماده ششم قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن و ماده ۲۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و همچنین مواد ۱۵۹ و ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، وظیفه مقابله با خودروهای سد معبر کننده معابر مشخص شده و در این راستا پلیس راهور و ستاد خدمات شهری شهرداری تبریز همکاری گسترده و تنگاتنگی دارند.
انتهای پیام/
وانت بارهای مسدود کننده معابر در تبریز توقیف می‌شوند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار