سرلشکرباقری؛

اجازه نمی‌دهیم دوران زرین دفاع مقدس فراموش شود

1399/06/31 - 11:49 - کد خبر: 27418 نسخه چاپی

نصر: رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ما وظیفه خود می‌دانیم که دوران زرین دفاع مقدس را در تاریخ کشور زنده نگه داریم و از آن پاسداری کنیم.

به گزارش نصر، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس که صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: افرادی که امروز توفیق شرفیابی محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی را پیدا کردند جمعی از از فرماندهان نیروهای مسلح، مسئولین کشوری، نمایندگان مجلس، پیشکسوتان جهاد و مقاومت در سال های دفاع مقدس و صحنه های بی بدیل ایثار و شهادت و فرماندهان و رزمندگان مدافع حرم اهل بیت و خانواده معظم شهدا و ایثارگران جانبازان و آزادگان عزیز، بسیجیان دلاور، مداحان اهل بیت و فعالان عرصه ادبیات سینما و تئاتر موسیقی و هنرهای تجسمی عرصه دفاع مقدس در سطح ملی و استانی در سراسر کشور هستند.
وی افزود: امروز ما مفتخریم چهلمین سالگرد دفاع مقدس را که تضمین کننده حیثیت کشور هویت ملت امنیت ملی و عزت و شکوه ملت بزرگ ایران اسلامی شد را گرامی بداریم؛ ما وظیفه خود می دانیم که آن دوران زرین و قطعه نورانی در تاریخ کشور را زنده نگه داریم و از آن پاسداری کنیم.
وی ادامه داد: ما مصمم هستیم تا تاریخ دوران دفاع مقدس که ذخیره‌ای گرانبها برای رشد ملی و پیشرفت کشور امنیت صلابت استقلال و آزادی نسل فعلی و نسل‌های آینده می‌باشد را حفظ کنیم و از هرگونه تحریف و انحراف مصون داریم و نگذاریم آن دوران سراسر افتخار به فراموشی سپرده شود.
سرلشکر باقری ادامه داد: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس عبارت است از نخست تهیه و تصویب دستورالعمل چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس با شعار ما قوی هستیم در هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ابلاغ به کلیه سازمانهای لشگری و دستگاه های کشوری و توجیه فرماندهان در نیروهای مسلح و همچنین توجیه مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی جهت برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس.
وی گفت: دوم با تلاش همه مسئولان در سراسر کشور به حمدالله در حال حاضر ۵۰۵ ستاد کشوری، لشگری، استانی و شهرستانی برای برگزاری چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس فعال هستند. از سوم خرداد به مدت ۴۳ تا پایان سال ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شده تا این برنامه‌ها به صورت متنوع و جذاب در سراسر کشور اجرا شود.
سرلشکر باقری گفت: چهارم تعداد برنامه‌های اصلی سازمان های کشوری و لشکری در مرکز و استان های کشور ۴ هزار و ۶۸۸ برنامه و همچنین برنامه‌های صدا و سیما تعداد ۲۱ هزار و ۸۱۳ برنامه در نظر گرفته شده است که مجموعاً ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه در طول سال ۱۳۹۹ ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حال اجرا است.
وی یادآور شد: هماهنگی در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نخست جلسه هیئت امنا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با حضور فرماندهان سازمان‌های نیروهای مسلح، وزرا و روسای دستگاه‌های کشوری و عمومی با مسئولیت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای سیاست‌گذاری و ایجاد هماهنگی های کلان در سراسر کشور به طور سالیانه برگزار می‌شود و تاکنون ۱۱ آیین نامه کلان و اصلی در این جلسات مطرح و به تصویب رسیده و جهت اجرا نیز ابلاغ شده است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دوم برگزاری فصلی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها با مسئولیت استاندار و با حضور نمایندگان ولی فقیه و مسئولان کشوری و لشکری برای هماهنگی و همکاری فی مابین که در ۴ سال گذشته تعداد ۴۱۷ جلسه در استان های سراسر کشور در این رابطه برگزار شده است،‌سوم حضور موثر مسئولان بنیاد حفظ آثار در شورای اجتماعی کشور و شورای فرهنگ عمومی کشور و همچنین مدیران کل استانی در شوراهای ذیربط در استان‌ها برای بهره گیری از ظرفیتهای شوراهای مذکور است.
وی گفت: چهارم تعامل و همکاری نزدیک با شوراهای شهری و شهرداران برای بهره‌گیری از امکانات و توانمندی های موجود در آن ها به ویژه برای ساخت موزه در یادمان های دفاع مقدس، پنجم ارتباط با فعالان عرصه رسانه اعم از خبرگزاری ها روزنامه ها به ویژه رسانه ملی برای نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت است.
سرلشکر باقری گفت: در سال ۹۶ تعداد  ۱۱ موزه دفاع مقدس در یازده استان افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. با تلاش همکاران در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس  و همکاری دولت بویژه استاندار و شهرداران ۸ موزه اماده اتفاق بهره برداری است و بعد از افتتاح این ۸ موزه در مجموع در کشور ۲۳ موزه خواهیم داشت. 
 وی ادامه داد: با تحقق چشم انداز افق ۱۴۰۴ در کل کشور ۳۶ باغ موزه دفاع مقدس خواهیم داشت و یک موزه عبرت بین المللی در طبس خواهیم داشت.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح توسعه و تجهیز موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تهران را یکی دیگر از اقدامات انجام شده دانست و گفت: ایجاد موزه و سراسر نمای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، طراحی بخش موزه‌های انقلاب اسلامی،  نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،  نقش استان تهران در دفاع مقدس و بخش کودکان و نوجوانان و باز طراحی و ارتقاء محتوایی موزه تهران در این مدت انجام شده است. 
 سرلشکر باقری ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سالگی انقلاب اسلامی با مشارکت کلیه سازمان‌های لشکری و کشوری با ارائه هزار دستاورد شاخص نظام جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۷ از اقدامات ما بوده است.
وی ادامه داد: کشور ما با داشتن تعداد ۹۶۶۹ شهید والامقام گمنام در ۲۰۶۶ یادمان شهدای گمنام در سراسر کشور مزین گردیده است و در طی ۴ سال گذشته تعداد هزار ۲۲۵ یادمان شهدا طراحی و ساخته شده و همچنین تعداد ۸۴۱ یادمان در حال طراحی و ساخت است که طبق برنامه قرار است در سال ۱۴۰۰ کلیه یادمان ها تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:  از تعداد ۶۸ کلان پروژه تحقیقاتی که کلیه ابعاد دفاع مقدس را به صورت علمی توسط سازمان‌های نیروهای مسلح و تعدادی از دستگاه‌های کشور مورد پژوهش و مطالعه قرار داده بودند تاکنون ۵۴ پروژه تکمیل و پایان یافته و برای بهره‌برداری و دسترسی پژوهشگران آماده شده است.
سرلشکر باقری تدوین، تصویب و ابلاغ سند ملی راهیان نور کشور را یکی دیگر از اقدامات انجام شده اعلام کرد و گفت: هیئت امنا بنیاد و تقسیم کار ملی برای ۴۰ سازمان و دستگاه اصلی کشوری و لشکری به منظور نمادین بودن فناوری راهیان نور و توسعه و گسترش آن در سال ۹۶ به حمدالله رشد فزاینده در سال‌های گذشته حاصل شده و در طول چهار سال اخیر قریب به ۲۵ میلیون نفر زائر از یادمان های مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کرده اند.
وی ایمنی کاروانهای راهیان را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: ایمنی کاروانهای راهیان نور همواره مورد تاکید ما بوده و برای تحقق آن اقدامات گسترده ای انجام شده است.
وی افزود:  با تلاش همه مسئولان در سراسر کشور در حال حاضر ۵۰۵ ستاد کشوری، لشگری، استانی و شهرستانی برای برگزاری چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس فعال هستند. از سوم خرداد به مدت ۴۳ تا پایان سال ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شده تا این برنامه‌ها به صورت متنوع و جذاب در سراسر کشور اجرا شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تعداد برنامه‌های اصلی سازمان های کشوری و لشکری در مرکز و استان‌های کشور ۴ هزار و ۶۸۸ برنامه و همچنین برنامه‌های صدا و سیما تعداد ۲۱ هزار و ۸۱۳ برنامه در نظر گرفته شده است که مجموعاً ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه در طول سال ۱۳۹۹ ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حال اجرا است.
سرلشکر باقری گفت: نخست جلسه هیئت امنا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با حضور فرماندهان سازمان‌های نیروهای مسلح، وزرا و روسای دستگاه‌های کشوری و عمومی با مسئولیت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای سیاست‌گذاری و ایجاد هماهنگی های کلان در سراسر کشور به طور سالیانه برگزار می‌شود و  تاکنون ۱۱ آیین نامه کلان و اصلی در این جلسات مطرح و به تصویب رسیده و جهت اجرا نیز ابلاغ شده است.
وی برگزاری فصلی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را از جمله اقدامات انجام شده دانست و گفت: جلسات در استان‌ها با مسئولیت استاندار و با حضور نمایندگان ولی فقیه و مسئولان کشوری و لشکری برای هماهنگی و همکاری مابین که در ۴ سال گذشته تعداد ۴۱۷ جلسه در استان های سراسر کشور در این رابطه برگزار شده است. حضور موثر مسئولان بنیاد حفظ آثار در شورای اجتماعی کشور و شورای فرهنگ عمومی کشور و همچنین مدیران کل استانی در شوراهای ذیربط در استان ها برای بهره گیری از ظرفیتهای شوراهای است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح تعامل و همکاری نزدیک با شوراهای شهری و شهرداران برای بهره‌گیری از امکانات و توانمندی های موجود در آن ها به ویژه برای ساخت موزه در یادمان های دفاع مقدس را در این مدت بسیار خوب دانست و گفت : ارتباط با فعالان عرصه رسانه اعم از خبرگزاری ها روزنامه ها به ویژه رسانه ملی برای نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در این مدت بسیار گسترده شده است.
انتهای پیام/
اجازه نمی‌دهیم دوران زرین دفاع مقدس فراموش شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار