مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز تشریح کرد:

بزرگداشت شهریار فرصتی برای پاسداشت شعر و ادب ایران اسلامی

1399/06/31 - 11:41 - کد خبر: 27415 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل ‌ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز تاکید کرد: استاد شهریار و روز بزرگداشت او متعلق به کل ایران اسلامی است و گرامیداشت این روز فرصتی برای پاسداشت شعر و ادب کشورمان به شمار می رود.

به گزارش نصر، سعید حاجی زاده عصر سه شنبه در گفتگوی تلویزیونی با اشاره به اقدامات اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز در گرامیداشت ۲۷ شهریور روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار گفت: به رغم محدودیت های ناشی از شیوع کرونا تلاش کردیم با برگزاری مراسمی مردمی و در عین حال همراه با رعایت اصول بهداشتی در مقبره الشعرا، اجازه ندهیم این روز بزرگ ملی و یاد و خاطره استاد شهریار زیر سایه کرونا کمرنگ شود.
حاجی زاده افزود: تلاش کردیم این مراسم در شان شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی برگزار شود.
در این مراسم ضمن اجرای برنامه شعرخوانی، از کتاب تاریخ و مشاهیر سرخاب و مقبره الشعرای تبریز که به همت محققان و ناشران شهرمان و مشارکت شهرداری تبریز چاپ و منتشر شده است، رونمایی شد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز، اکران بیلبوردها و بنرهایی از اشعار استاد شهریار را از دیگر اقدامات این اداره کل به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی برشمرد و گفت: امسال در اقدامی ابتکاری، طی پویشی از شهروندان خواستیم بیت مورد علاقه خود را از استاد شهریار برای ما بفرستند که با استقبال فراوانی مواجه شد و ما گزیده ای از آن ابیات را به نام کاربری همان شهروندان در قالب بنرهایی در معابر شهری به نمایش گذاشتیم.
سعید حاجی زاده تاکید کرد: استاد شهریار و جایگاه ادبی و محبوبیت او منحصر به زادگاه و آرامگاه او تبریز و آذربایجان نیست، بلکه این شاعر گرانقدر متعلق به کل ایران اسلامی است و در قله ادبیات پرافتخار کشورمان می درخشد؛ از همین رو است که سالروز درگذشت او به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی نام گذاری شده است.
انتهای پیام/
بزرگداشت شهریار فرصتی برای پاسداشت شعر و ادب ایران اسلامی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار