بیگی در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

تاخیر در معرفی وزیر صمت بارزترین جلوه بی مسئولیتی دولت در قبال اقتصاد کشور/ سازمان بورس غیر مسئولانه عمل کرد

1399/06/31 - 11:14 - کد خبر: 27412 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: فقدان استراتژی دولت در کنترل بازار موجب بدتر شدن اوضاع اقتصادی کشور می شود و ما در این زمینه با بی مسئولیتی دولت مواجه هستیم که تاخیر در معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از بارزترین جلوه های بی مسئولیتی دولت در قبال اقتصاد کشور است.

به گزارش نصر، «احمد علیرضا بیگی» در مورد وضعیت بازار سرمایه، اظهار کرد: 30 شرکت دولتی و خصولتی بازار سرمایه را در اختیار گرفته اند و به سادگی می توان با بررسی وضعیت مالی بورس پی برد که چه شرکت هایی از ضرر مردم در بورس سود می برند.
 
وی افزود: مردم 100 هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس تزریق کردند، اما شرکت های محدودی از این سرمایه عظیم مردم نفع بردند.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره علل و تبعات سقوط شاخص سهام بازار بورس، گفت: شرکت های دولتی و بنیاد مستضعفان به طمع انتشار اوراق سلف نفتی سرمایه شان را از بورس جمع کردند و این موجب سقوط شاخص سهام شد، اما با مخالفت مجلس با اجرای طرح فروش اوراق سلف نفتی، این شرکت ها برای بازگشت دوباره به بازار سرمایه از صندوق توسعه ملی پول می خواهند تا دوباره سهام را در کف قیمت ها جمع آوری کنند.
 
بیگی با اشاره به افزایش غیر عقلانی شاخص بورس، اظهار داشت: علی القاعده باید سازمان بورس افزایش غیر منطقی شاخص بورس را کنترل می کرد و با توقف معاملات مانع از رشد حبابی شاخص سهام و در نتیجه بروز وضعیت فعلی می شد، اما سازمان بورس نه تنها چنین نکرد، بلکه با دمیدن در آتش تقاضا و عدم محدودیت در عرضه، بسیاری از مردم و سرمایه هایشان را به بورس کشاند.
 
وی افزود: در عین حال که سازمان بورس غیر مسئولانه و غیر فعال در خصوص مدیریت بازار سرمایه عمل کرد، به کارگزاری ها اجازه داد سرمایه های نجومی را بدون حسابرسی و شفافیت در اختیار بگیرند، در حالی که این سرمایه های کلان باید در ایجاد مکانیسم بیمه در بازار سرمایه صرف می شد تا در بازار سرمایه با قابلیت اطمینان و ریسک کمتری مواجه شود.
 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر تاکید کرد: اساساً نمی توان به بازار سرمایه مستقل از بازارهای ارز، طلا، مسکن و... توجه کرد و شکست در هر یک از بازارها موجب ایجاد تاثیر بازارهای جانبی آن خواهد شد و امروز می بینیم که بعد از ناکامی بازار سرمایه، سرمایه های سرگردان به سوی بازار ارز و طلا روانه شده اند.
 
بیگی تصریح کرد: فقدان استراتژی دولت در کنترل بازار موجب بدتر شدن اوضاع اقتصادی کشور می شود و ما در این زمینه با بی مسئولیتی دولت مواجه هستیم که تاخیر در معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از بارزترین جلوه های بی مسئولیتی دولت در قبال اقتصاد کشور است.
 
وی به بازار آشفته خودرو اشاره کرد و افزود: بدبختانه امروز خودرو پس از قرعه کشی به عنوان امتیاز به افراد واگذار می شود که این وضعیت دهه 60 را اذهان تداعی می کند. فاصله قیمتی خودروسازان با بازار هم نشانه رهاشدگی بازار است که احدی از دولت پاسخگوی آن نیست.
 
انتهای پیام/
 
تاخیر در معرفی وزیر صمت بارزترین جلوه بی مسئولیتی دولت در قبال اقتصاد کشور/ سازمان بورس غیر مسئولانه عمل کرد محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  مردم   3 سالها پیش  

یه پیام برای بابام اومد و حسابش رو خالی کردند ، بانک اصلا پاسخی نداد بورس رو هم که دیدیم هیچ نظارت و کنترلی ندارد
خواهشا مسئولین خودشان را جای ما مردم بگذارند ، چه جوری به حق مان برسیم ؟
پژوهشیار