عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان؛

زنجان در تجارت خارجی جزو ۱۰ استان برتر کشور است

1399/06/31 - 11:13 - کد خبر: 27408 نسخه چاپی

نصر: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: از زمان تشکیل اتاق بازرگانی در زنجان در بخش تجارت خارجی استان بسیار موثر و فعالیت مطلوبی داشته و هم اکنون در زمره ۱۰ استان اول کشور در این حوزه است.

به گزارش نصر، ابراهیم جمیلی روز دوشنبه در نشست نماینده منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، افزود: بزرگ شدن واحدهای کوچک و بین‌المللی شدن واحدهای بزرگ می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد و اتاق باید در این زمینه نقش پررنگی را ایفا کند.
وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات فعالان اقتصادی در شرایط سخت و حساس کنونی و اولویت بندی در پیگیری موضوعات حائز اهمیت اظهار داشت: در طی ۴۱ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گذشته است، در زمان حاضر فشارهای اعمال شده بر این کشور بی سابقه بوده و کشور در شرایط خاصی قرار دارد.
جمیلی با اشاره به اینکه کشورمان در حوزه نظامی و امنیتی بسیار قوی است اما پاشنه آشیل ما آسیب پذیری در اقتصاد است، گفت: به تولید باید به صورت ویژه نگاه شود تا بازار دچار مشکل نشود.
نایب رییس نخست اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه موضوع ارز چالش بسیار بزرگ برای فعالان اقتصادی در شرایط کنونی است، اظهار داشت: ترخیص نشدن ماشین آلات و مواد اولیه از گمرک بر این مشکلات افزوده است.
محمود ضرابی با بیان اینکه حل مشکل تولید بسیاری از مشکلات اجتماعی را نیز حل خواهد کرد، افزود: اهمیت صنعت و تولید بالا است، این موضوعات بزرگترین چالش امروز بوده و باید به آن ویژه رسیدگی شود.
هاشم حاج علی اکبری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات در واردات و ترخیص نهاده های دامی، ابراز کرد: مرغ امروز در سفره خانواده ها بسیار تاثیرگذار بوده و پروتئین خانواده ها در شرایط کنونی است برای جلوگیری از مشکلات در آینده در این بخش باید به این موضوع و حل آن توجه ویژه شود.
مهدی رنگ رونا، عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با اشاره به وجود مشکلات ارزی و تخصیص ارز که صادرکنندگان را درگیر کرده است، گفت: بحث ورود موقت واحدهای تولیدی روی استان زنجان مشکلات بسیاری را در بخش تعهدات ارزی برای آنها ایجاد کرده که اگر این موضوع رفع شود می تواند تاثیر بسزایی در توسعه صادرات استان زنجان داشته باشد.
صمد یوسفی اصل، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با اشاره به رتبه ۱۲۸ کسب و کار ایران در جهان، آن را  نشانگر وجود بحران ها در همه بخش عنوان کرد و افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد مشکلات در حوزه بانکی و بقیه مشکلات در بخش دارایی و تأمین‌اجتماعی است که حل مشکلات بروکراسی اداری می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
حمید توکلی دبیر کل اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه نقش پررنگ نمایندگان استان در موضوعات کلان باید در دوره کنونی بسیار مورد توجه قرار گیرد ، ابراز کرد: هماهنگی نمایندگان مجلس استان با مسئولان کشوری می‌تواند در استان موجب رونق و حل مشکلات شود.
محسن حمیدی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان در این جلسه با تاکید بر پرهیز از اقتصاد دستوری گفت: مشکلات باید ریشه‌ای حل شود و همین اقتصاد دستوری است که در بخش خودرو مشکلات ایجاد کرده است.
منتخب دوم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بخش خصوصی نشانگر توانمندی واقعی کشور است، افزود: تعیین تکلیف وزیر صنعت، معدن و تجارت باید به جد در دستور قرار گیرد و بلاتکلیفی در وزارتخانه ها در واقع یک نقص است.
حجت الاسلام مهدی باقری با تاکید بر اینکه دغدغه ها و مشکلات بخش خصوصی استان زنجان را به جد در مجلس پیگیری خواهیم کرد، گفت: بخش خصوصی باید در تعامل با نمایندگان مجلس مشکلات را پیگیری کرده و در این جهت یاریگر نمایندگان باشند.
وی با بیان اینکه موضوع فعالیت فرودگاه زنجان‌ در جهت استفاده از ظرفیت های بخش اقتصادی آن پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: بخش خصوصی باید در موضوعات مرتبط با اقتصاد کشور نقش بسزایی داشته باشد و اتاق بازرگانی در این زمینه می‌تواند با نقش پررنگی حضور داشته باشد.
انتهای پیام/
زنجان در تجارت خارجی جزو ۱۰ استان برتر کشور است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار