خبر/

رتبه یک کنکور تجربی: مطالعه و برنامه‌ریزی هدفمند رمز موفقیت من در کنکور بود

1399/06/31 - 11:00 - کد خبر: 27405 نسخه چاپی

نصر: سیدامیر سیدشنوا دانش آموز پرتلاش اردبیلی که رتبه یک کنکور سراسری در رشته علوم تجربی را کسب کرده است، مطالعه و برنامه‌ریزی هدفمند و دوری از فضای مجازی را رمز موفقیت خود در کنکور اعلام کرد.

به گزارش نصر، سازمان سنجش آموزش کشور نتایج کنکور سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ را اعلام کرد که بر اساس نتایج اعلام کرده، سیدامیر سیدشنوا دانش آموز اردبیلی به عنوان نفر برتر و نخست شرکت کنندگان کنکور در رشته علوم تجربی را کسب کرده است.
این دانش‌آموز پرتلاش اردبیلی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با بیان این که انتظار کسب رتبه یک کنکور را نداشتم، افزود: ولی با توجه به نتایج آزمون‌های آزمایشی که شرکت کرده بودم، کسب رتبه تک رقمی را محتمل می‌دانستم.
وی گفت: آزمون کنکور امسال سخت بود و با وجود حساسیت برگزاری در ایام شیوع کرونا، با تسلط به سوالات پاسخ دادم و از نظر من کنکور امسال سوال نامتعارف نداشت.
دانش‌آموز رتبه یک رشته تجربی کنکور سال ۱۳۹۹ بیان کرد: در دوره دبستان و راهنمایی بنیه قوی تحصیلی داشتم ولی در دوره دبیرستان کمی افت کردم که در ۲ سال آخر دبیرستان به شکل هدفمند مطالعه برای کنکور را شروع کرده و با برنامه‌ریزی دقیق در آزمون‌های آمادگی رتبه اول شهر اردبیل شدم.
وی با اشاره به مطالعه روزانه ۶ تا هفت ساعت برای کسب آمادگی شرکت در کنکور گفت: از حدود ۲ سال پیش به طور جدی مطالعه برای کنکور را شروع کرده و برای تحقق این هدف، در آزمون موسسات آموزشی کنکور و آزمون جامع سازمان سنجش نیز شرکت کردم.
سیدشنوا اضافه کرد: با نتیجه ای که کسب کرده ام، در مرحله انتخاب رشته، نخستین انتخابم رشته پزشکی دانشگاه تهران خواهد بود، چرا که به رشته پزشکی علاقه زیادی دارم و این رشته را جوابگوی بلندپروازی خود و مناسب برای کسب علم نامحدود می‌دانم.
وی اضافه کرد: زندگی من تنها در کنکور خلاصه نمی‌شد چرا که مطالعات خارج از درس مناسب سن خود، تماشای فیلم و سریال و ورزش را هم دنبال کرده و یک زندگی عادی داشتم.
این دانش آموز نخبه اردبیلی بیان کرد: شب قبل از کنکور هم تلویزیون تماشا کرده و اصلا سراغ مباحث درسی نرفتم و با این حالی که پیش از کنکور استرس داشتم، ولی روز قبل از آزمون و در روز برگزاری کنکور، کمتر دچار استرس شده و سر جلسه امتحان مسلط بودم.
وی با اشاره به حفظ ارتباط دوستانه خود با دانش‌آموزان کنکوری همکلاس خود تا روز برگزاری آزمون و مطالعه همزمان با آنها افزود: وقتی خبر کسب رتبه نخست را شنیدم، خیلی خوشحال شدم و معلمان، مدیران مدرسه و آموزش و پرورش و دوستان و خانواده‌ام جزو نخستین کسانی بودن که تبریک گفتند.
دانش‌آموز رتبه یک رشته تجربی کنکور سال ۱۳۹۹، حمایت و انگیزه دادن از سوی والدین، تلاش و انگیزه فردی و فراهم کردن مقدمات تحصیل آسان با ابزارها و نیازهای تحصیلی و نیز تلاش و حمایت معلمان را از جمله دلایل موفقیت خود در کنکور امسال ذکر کرد.
وی داشتن یک برنامه بد را بهتر از بی برنامگی دانست و ادامه داد: والدینم، معلمان و مدیران مدرسه همه کمک کردند و با تلاش خودم و همه آنها نیازی به کلاس‌های تقویتی کنکور را احساس نکردم.
شیدشنوا، زندگی یک دانش آموز کنکوری را سخت و همراه با فشار و استرس عنوان کرد و گفت: به مقدار کم ولی مستمر درس خواندم و در زمان نیاز به استراحت از درس دست کشیدم و در زمان مطالعه، به موقع و جدی بودم.
وی با بیان این که برای موفقیت در کنکور با ساعات کم هم می‌شود به نتیجه رسید، تاکید کرد: این هدف به شرطی محقق می‌شود که فرد هدفدار باشد و به کیفیت بیشتر از کمیت توجه کند.
این دانش آموز نخبه اردبیلی اضافه کرد: دانش‌آموز کنکوری برای موفقیت در تحصیل باید زندگی روزانه خود را عادی فرض کرده و زندگی معمولی و نرمال یک دانش‌آموز را داشته باشد ولی در عین حال هدفدار مطالعه کند.
این داوطلب رتبه برتر کنکور سراسری تجربی، سال تحصیلی پیش رو را به علت شیوع کرونا و تغییر شیوه آموزشی، برای دانش‌آموزان کنکوری بسیار سخت دانست و اضافه کرد: دانش‌آموزان کنکوری امید خود را حفظ کنند، سخت نگیرند و با تکیه بر توانمندی خود و هدایت معلمان، با برنامه مطالعه کنند.
وی خطاب به دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان گفت: پس از مطالعه دقیق و هدفمند و شرکت در کنکور، هر دانشگاهی که شد، ادامه تحصیل داده و پشت کنکور نمانند چرا که سرمایه گران‌بهای عمر را نباید از دست داد.
به گزارش ایرنا، احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل طی بیانیه‌ای پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، کسب رتبه نخست رشته تجربی توسط سیدامیر سیدشنوا دانش‌آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی ناحیه یک اردبیل را افتخاری برای جامعه علم و دانش استان عنوان کرد.
انتهای پیام/
رتبه یک کنکور تجربی: مطالعه و برنامه‌ریزی هدفمند رمز موفقیت من در کنکور بود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار