معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز:

۳۵ پارک جدید در تبریز احداث می‌شود

1399/06/30 - 21:31 - کد خبر: 27381 نسخه چاپی

نصر: معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز از تداوم عملیات اجرایی ۳۵ پارک محله‌ای و شهری در نقاط مختلف شهر خبر داد.

به گزارش نصر، محمدحسین اسحقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: امسال ۳۵ پارک محله‌ای را با محوریت مناطق کم برخوردار در دست احداث داریم که مساحت هریک از آنها از یک هزار و ۵۰۰ متر تا ۱۰ یا ۲۰ هکتار متفاوت است.
او افزود: یکی از این پارک‌ها، مجموعه پارک بزرگ تبریز، بزرگترین پروژه فضای سبز شهری به مساحت ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی آن با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.
معاون فنی و عمرانی شهردار با اشاره به زمین‌های کشاورزی موجود در محدوده پارک بزرگ طرح کرد: زمین‌های کشاورزی و اکوسیستم موجود در پارک بزرگ را حفظ کرده و تنها اقدام به مسیرسازی در میان آنها و اقدامات زیرساختی مثل روشنایی می‌کنیم.
او اضافه کرد: در زمین‌های غیر کشاورزی، پروژه‌های دیگری با محوریت دریاچه بزرگ پارک طراحی کرده‌ایم که این دریاچه حداقل ۱۴ برابر استخر ائل گلی است و می‌تواند محور گردشگری بزرگی باشد.
اسحقی توسعه فضای سبز پایدار را یکی از اولویت‌های شهرداری تبریز در سال جاری معرفی کرده و اظهار داشت: چندین پروژه کلان فضای سبز نیز در دست احداث داریم که پارک آرپادره‌سی با چند صد هکتار، توسعه پارک عباس میرزا و احداث زیرساخت‌های لازم، طرح توسعه ائل باغی و تملک باغات چایکنار و پارک‌ها و باغاتی در منطقه کوچه حسن، کوی پزشکان داریم که از جمله مهمترین پروژه‌های فضای سبز شهرداری در سال جاری هستند.
او افزود: تملک باغات اطراف کلانترباغی را در حد فاصل توانیر و بیلانکوه و در دو طرف مسیر در دست اقدام داریم که با اتصال به مقبره دوکمال، این مسیر را تا آبرسان ادامه می‌دهیم.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به احداث پارک باغشمال نیز گفت: در کنار این موارد، مهمترین پارکی که جنبه هویتی، اجتماعی و فرهنگی برای شهر دارد، پارک ۱۰ هکتاری باغشمال است که در محل سابق پادگان در حال احداث است و شاکله اصلی محل شامل ساختمان‌ها و درختان و فضای سبز حفظ می‌شوند، ولی طرح‌هایی برای باغ کتاب، بلک باکس تئاتر و دیگر هنرها ارائه شده است.
انتهای پیام/
۳۵ پارک جدید در تبریز احداث می‌شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار