وزیر بهداشت:

مقابله با کرونا نیازمند همدلی و وفاق است

1399/06/30 - 14:44 - کد خبر: 27360 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: راه دراز نپیموده را پیش‌رو داریم و شاید این زمان فراتر از دو سال باشد و البته پیمودن این مسیر با کمترین عوارض نیازمند همدلی و وفاق است.

به گزارش نصر، سعید نمکی با حضور در ستاد مرکزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با رییس و معاونان این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد و افزود: با همراهی و همیاری رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در همه این ایام هیچ گاه در نظام سلامت احساس تنهایی نکردیم. وفاق و همدلی در بسیج ملی مقابله با کرونا مشابه دوران دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: از ابتدای انتشار این ویروس تمهیدات لازم برای شکل گیری یک خط دفاعی در کشور شکل گرفت و به رغم تحریم‌­های ظالمانه علیه مردم ایران هیچ گاه آن فجایعی که گاهی در پشت در بیمارستان‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی مشاهده شد در این سرزمین مشاهده نشده و هیچ فردی در ایران به علت مشکلات اقتصادی، سن و جنس و نژاد و ملیت معطل درمان و اقدامات حمایتی نشده است. همدلی مومنانه، عشق و محبت و ایثار این دوران سخت را تا حدی بر همکاران ما تا امروز هموار کرد.
وزیر بهداشت بیان کرد: این ویروس منحوس ویروس هزار چهره‌ای است که شاید سال‌های سال همراه ما باشد و به نوعی تداعی کننده شتر گاو پلنگی است که علیرغم گرفتاری‌های ایجاد شده، درس‌هایی برای جهان بشریت داشت و نشان داد که موجودی کوچک و ظاهرا حقیر چگونه می‌تواند جهان را دچار بحران کند، دوم این که آموخت که غنی بودن و ثروتمند بودن لزوما سد دفاعی در مقابل آن نیست و سوم آن که درس داد در اوج ادعای دانایی کماکان بشر در مقابل مجهولات بسیاری نادان به شمار می‌رود.
نمکی گفت: صداوسیما و رسانه‌های گروهی در ارتقای آموزش سلامت و سواد سلامت جامعه به خصوص در روزهای نخست و در مقابل فضای وحشت و هراس اجتماعی ایجاد شده نقشی بسیار موثر در هراس زدایی از جامعه داشته و در ایجاد یک آرامش نسبی در فضای افکار عمومی موثر بود و در ادامه راه در آموزش پیشگیری در نوروز و ماه مبارک رمضان و به دنبال آن سفرهای تابستانی و به ویژه ایام ماه محرم خوراک لازم برای در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌­ها را فراهم کرد و بی اغراق و صادقانه موجب دلگرمی بود.
وی اظهار کرد: امیدهای بسیاری وجود دارد، چه در حوزه واکسن و چه در حوزه درمان و امیدواریم همه دنیا به نتایج موثری در این زمینه دست پیدا کند، ولی در این شرایط ادامه مسیر همراه با آموزش مستمر و رعایت پروتکل‌­ها در عین استمرار ابعاد مختلف حیات اجتماعی بسیار موثر خواهد افتاد.
در این دیدار که معاون کل وزارت بهداشت و معاونان توسعه، دانشجویی و فرهنگی، بهداشت و رییس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت بهداشت و همچنین معاونان سیاسی، سیما، استان‌ها، صدا، برون مرزی و مدیران شبکه سلامت سیما و رادیو سلامت و روابط عمومی سازمان صدا و سیما حضور داشتند، رییس سازمان صدا و سیما با تقدیر از تلاش و مجاهدت‌های مدافعان سلامت از زحمات شبانه روزی و خالصانه وزیر بهداشت و معاونان و مدیران این وزارتخانه تمجید کرد و به اهمیت نقش رسانه و لزوم تعامل و همدلی و هم افزایی نظام سلامت و رسانه ملی پرداخت.
انتهای پیام/
 مقابله با کرونا نیازمند همدلی و وفاق است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار