فرمانده یگان حفاظت اداره کل مسکن و شهرسازی استان؛

۱۰۴ میلیارد تومان از اراضی ملی آذربایجان‌شرقی رفع تصرف شد.

1399/06/30 - 14:06 - کد خبر: 27355 نسخه چاپی

نصر: فرمانده یگان حفاظت اداره کل مسکن و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری ۱۳۳ هکتار از راضی ملی استان به ارزش ۱۰۴ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

به گزارش نصر، سرهنگ موسی عبدلی روز یکشنبه، کار پلیس را حفاظت از اراضی ملی و اقدام پیشگیرانه دانست و افزود: در همین راستا سامانه یکپارچه اراضی ملی را طراحی کرده ایم، ضمن اینکه تاکنون ۱۲ هزار و ۵۸ مورد گشت زنی از اراضی ملی توسط اعضای یگان حفاظت در سطح آذربایجان شرقی انجام شده که در مقایسه با سال قبل ۳۳ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی این یگان در راستای حفاظت از اراضی ملی با نصب بنر و پخش تراکت، اظهار کرد: همچنین در این راستا سامانه ۲۴ ساعته ۱۶۵۶ را به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی راه اندازی کرده ایم.
سرهنگ عبدلی با بیان اینکه به محض دریافت دستور قضایی مبنی بر رفع تصرف و قلع و قمع بلافاصله حکم قطعی را اجرا می کنیم، افزود: با وجود شرایط کرونایی در ۶ ماهه امسالف ۱۹ فقره حکم خلع ید به مساحت هشت هکتار و به ارزش ۹ میلیارد تومان را در  آذربایجان شرقی اجرا کرده ایم.
وی همچنین از اجرای ۵۶ فقره اجرای حکم قطعی رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی در سال گذشته خبر داد و گفت: این اراضی به مساحت ۲۹ هکتار و به ارزش ۵۴ میلیارد تومان بوده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل مسکن و شهرسازی آذربایجان شرقی از ۲۰ مورد رفع تصرف فوری به مساحت ۲۰ هکتار و به ارزش ۱۳ میلیارد تومان  در آذربایجان شرقی در نیمه نخست امسال خبر داد. 
سرهنگ عبدلی با بیان اینکه اراضی حدود پنج روستا در شرق تبریز همجوار با اراضی ملی است، خاطرنشان کرد: برای عدم تداخل اراضی ملی با اراضی اهالی روستا، کروکی اراضی ملی را در ورودی شهرها نصب کرده ایم و به مردم توصیه می کنیم قبل از هرگونه خرید و فروش، از مراجع ذیصلاح از قبیل ادارات کل مسکن و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی راجع به وضعیت زمین استعلام کنند.
سرهنگ عبدلی از پلمب چهار بنگاه معاملاتی املاک در محدوده اراضی ملی و دولتی شمال غرب تبریز به دلیل تخلف خرید و فروش اراضی این منطقه با دستور قضایی خبر داد و گفت: اخیراً افرادی سوار بر موتورسیکت های بدون پلاک، اقدام به تبلیغ فروش زمین دارای آب و برق در این محدوده می کنند که به شهروندان توصیه می کنیم فریب این افراد را نخورند چرا که این زمین ها جزو اراضی ملی است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از اراضی ملی - دولتی در مجاورت روستاهای مسیر اتوبان تبریز - سهند واقع شده است که شهروندان قبل از هرگونه خرید و فروش آنها باید از مراجع ذیصلاح استعلام کنند.
سرهنگ عبدلی، اراضی ملی و دولتی در اختیار یگان حفاظت اداره کل مسکن و شهرسازی آذربایجان شرقی را بیش از ۶۲ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: به همین میزان نیز اراضی در اختیار جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان وجود دارد که برای حفظ جهت نسل های آینده باید در اختیار یگان حفاظت قرار گیرد.
وی در مورد زمین های تصرف شده که متصرف اقدام به کاشت درخت و تبدیل آن به باغ کرده است، گفت: متاسفانه قانونی در خصوص قلع و قمع درختان صراحت ندارد.
انتهای پیام/
۱۰۴ میلیارد تومان از اراضی ملی آذربایجان‌شرقی رفع تصرف شد. نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار