رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان؛

بزرگترین و بی نظیرترین افتخار ما، دفاع مقدس است/ برنامه های هفته دفاع مقدس در آذربایجان شرقی

1399/06/30 - 12:48 - کد خبر: 27341 نسخه چاپی

نصر: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، بزرگترین و بی نظیرترین افتخار را دفاع مقدس در طول هشت سال جنگ تحمیلی دانست.

به گزارش نصر، سردار پاسدار اصغر عباس قلیزاده امروز یکشنبه در نشست خبری که به مبانسبت هفته دفاع مقدس در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از بزرگترین و بی نظیر ترین افتخارات ما هستند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، نه تنها در ایران، بلکه در کل دنیا تحول ایجاد کرد و اگر قدرت های شرق و غرب و اتفاقات سیاسی، اجتماعی و مذهبی کل دنیا را بررسی کنیم، کاملا مشخص می شود که این انقلاب، انقلابی جهانی بود.

وی با بیان اینکه هدف امام (ره) از این انقلاب، اتصال به انقلاب صاحب الزمان بود، اظهار داشت: آرمان اصلی انقلاب، رسیدن به جامعه ای ناب و زمینه ساز ظهور آقا امام زمان (عج) است که با همراهی امت اسلامی و راهنمایی امام و در راس آن ها مردم، این انقلاب، به انقلاب صاحب الزمان (عج) متصل خواهد شد.
سردار عباسقلیزاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در کل دنیا تحول ایجاد کرد، اذعان داشت: دشمنان متوجه شدند که اگر انقلاب روی دهد نابود شدنی هستند و چون از اول هم این را می دانستند، طی برنامه ریزی هایی که داشتند، سعی کردند جلوی پیشرفت آن را بگیرند که نمونه اش آغاز جنگ تحمیلی به نیابت از استکبار جهانی و همراهی سایر دولت ها بود.
وی افزود: با اینکه دشمنان به خاطر جلوگیری از انقلاب اسلامی، جنگ را شروع کردند، اما مردم ما که مومن، متعهد و حاضر در تمامی صحنه های عصمت و طهارت، پرورش یافتگان مکتب عاشورا بودند، این دفاع را به دفاع مقدس تبدیل کردند و پیروزی بزرگی را رقم زدند.

رییس حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به سخنان امام (ره) که فرمودند جنگ ایران، ابهت شرق و غرب را شکست، تصریح کرد: کشوری که هیچ آمادگی برای جنگ را نداشت، با حداقل تجهیزات جنگی، در برابر رژیم بعثی عراق که همه شرق و غرب از آن دفاع می کردند و به روز ترین تجهیزات را داشت، پیروز شد.
وی تعداد شهدای مدافع حرم در استان را ۱۴ شهید خواند و خاطرنشان کرد: در طول دفاع مقدس دو میلیون نفر در جبهه حضور داشتند که اکثریت آن ها، از قشر جوان و دانش آموز و دانشجویان و نیروهای بسیجی بودند.

سردار عباسقلیزاده در ادامه به ساماندهی مزار شهدا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با نظر خانواده شهدا، اشاره کرد و اذعان داشت: هفته گذشته فاز دوی آن افتتاح شد و مسقف سازی مزار شهدا انجام شد، ولی خود مزار، هنوز به ساماندهی نیاز دارد که با همکاری شهرداری محترم و نظر خانواده معزز شهدا انجام خواهد شد.
وی ایجاد موزه های دفاع مقدس را از برنامه های این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: از ماموریت های ما این است که خاطرات ‌و جلوه های دفاع مقدس را برای بازدید عموم، مخصوصا نسل جوان ایجاد کنیم که الان در مراحل اجرایی هستیم.

رییس حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، ضمن تشکر از سازمان میراث فرهنگی، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی نزدیک به یک میلیارد برای ویترین موزه هزینه کرده است، که بعد از اتمام ویترین چینش اسناد را در آن آغاز خواهیم کرد.
وی همچمین تعداد کتب دفاع مقدس تا پایان سال قبل را در استان، ۲۵۰ نسخه خواند و تصریح کرد: الان ۳۴۰ کتاب در رابطه با دفاع مقدس در استان چاپ و پخش شده است، که به تمامی استان ها فرستاده می شود؛ که قصد رونق و گسترش بیشتر آن را نیز داریم.   

سردار عباسقلیزاده در آخر با اشاره به ۴۰ امین سالگرد هفته دفاع مقدس، به برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در هفته مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: فردا از ۸:۳۰ صبح، برنامه های ۴۰ امین سالگرد پیروزی آغاز می شود و امسال، متفاوت از سنوات گذشته، از بیانات مقام معظم رهبری به صورت زنده و مستقیم بهره من  خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه، رژه نیروهای مسلح که باعث تجمع می شوند، نخواهیم داشت، تصریح کرد: فردا بعد از بیانات مقام معظم رهبری، به جای رژه کل نیروهای مصلح، رژه موتوری که شامل نیروهای ارتش، سپاه، بسیجیان، نیروی انتظامی و حتی تربیت بدنی هستند، اجرا خواهد شد، که رژه موتوری مذکور، سرآغاز برنامه های هفته دفاع مقدس است.

وی به سایر برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، برپایی نمایشگاه های متعدد در سطح استان، اجرای برنامه عطرافشانی و گل افشانی مزار شهدا در پنج شنبه، برگزاری شب شعر و خاطره، رونمایی از کتب دفاع مقدس، برنامه های متعدد ورزشی، دیدار با خانواده معزز شهدا از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس هستند.
انتهای پیام/
بزرگترین و بی نظیرترین افتخار ما، دفاع مقدس است/ برنامه های هفته دفاع مقدس در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار