خبر/

احداث پیست‌های اسکی در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل

1398/06/26 - 16:41 - کد خبر: 2734 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح‌های ایجاد پیست‌های اسکی در شهرستان‌های مختلف استان در حال اجراست، گفت: سرمایه‌گذاری در احداث پیست اسکی شابیل شتاب گرفته و پیش‌بینی می‌شود سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مسعود امامی‌یگانه امروز در گفت و گویی افزود: پیست‌های جدید در منطقه گردشگری شابیل مشگین شهر ، اندبیل خلخال ، فاز دو آلوارس سرعین و فندقلوی نمین احداث و راه‌اندازی خواهد شد تا از ظرفیت‌های گردشگری این مناطق نهایت استفاده شود.

وی با بیان اینکه پیست اسکی با هدف توسعه ورزش و گردشگری زمستانی در نقاط مختلف این استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: برای توسعه گردشگری زمستانی پیست اسکی آلوارس دو هم در دست اجرا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل توسعه گردشگری در استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: راه‌اندازی تله سیژاندبیل ،احداث رینگ گردشگری سد گیلارلوی گرمی، توسعه گردشگری سولان، طرح جامع بولاغلار نیر،ساماندهی شهر یئری مشگین‌شهر،مرمت بقعه شیخ کلخوران و تکمیل سر در عالی‌قاپو می‌تواند گردشگری را در استان رونق دهد.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص راه‌سازی استان افزود: راه اصلی کلور- درام به طول ۱۹ کیلومتر، بهسازی جاده اسالم –خلخال به طول ۱۹ کیلومتر ،احداث و بهسازی مسیر شال – ماجولان از جمله پروژه‌های شاخص راه‌سازی در استان است.

 امامی اضافه کرد: همچنین اجرای تعریض و ایجاد بزرگراه در مسیر اردبیل-سرچم به طول ۲۵ کیلومتر ، سربند –پارس‌آباد به طول ۱۳۸ کیلومتر ،بیله‌سوار – پارس‌آباد به طول ۵۰ کیلومتر، باند دوم راه گرمی –بیله‌سوار به طول ۵۰ کیلومتر، سه راهی رضی – گرمی به طول ۲۰کیلومتر و باند دوم جاده  حیران به طول ۳۰ کیلومتر از جمله پروژه‌های بزرگراهی استان هستند که اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی سهم استان اردبیل در بخش راه از اعتبارات ملی را ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبارات نسبت به سال گذشته ۳.۵ برابر افزایش داشته که نشان از توجه ویژه دولت به بخش راه‌سازی در استان است.

انتهای پیام/

احداث پیست‌های اسکی در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار