وزیر آموزش و پرورش:

منتقدان بازگشایی مدارس راه حل ارایه کنند

1399/06/30 - 12:03 - کد خبر: 27333 نسخه چاپی

نصر: وزیر آموزش و پرورش گفت: کسانی که بازگشایی مدارس را نقد می‌کنند باید برای استمرار آموزش راه حل ارایه و سیاست متفاوتی را پیشنهاد کنند.

به گزارش نصر، محسن حاج میرزایی روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه های شهید رجایی و فرهنگیان در جمع خبرنگاران افزود: ما به جای این که خانواده ها را ملزم کنیم، خودمان را ملزم و آموزش های حضوری و غیرحضوری را پیشنهاد کردیم. خانواده ها هستند که تشخیص می دهند آیا فرزندانشان می توانند در مدارس حضور پیدا کنند.  
وی با بیان این که پیشنهاد ما آموزش حضوری است زیرا تاثیر و گستردگی بیشتری دارد، اظهار داشت: همچنان که خطر کرونا سلامت دانش آموزان را تهدید می کند، دوری دانش آموزان از همسالان به عواطف، سلامت روحی و رشد آنها آسیب می زند. راه حل سنجیده این است که ضمن اینکه به سلامت اهمیت می دهیم نیاز آموزشی را نیز در نظر بگیریم.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما اختیار تصمیم گیری را به خانواده ها واگذار کردیم، در ۲ هفته گذشته مدارس فعال بودند و ۲۰ تا ۷۰ درصد دانش آموزان به مدارس آمدند و تقسیم بندی شدند تا دانش آموزان در روزهای مختلف در مدارس حضور پیدا کنند و ساعت مدارس را نیز کاهش داده ایم.
حاجی میرزایی تصریح کرد: ناظران بهداشت و سلامت وزارت بهداشت بارها از مدارس بازدید و اعلام کردند که بیش از ۷۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رعایت شده است. برخی مدارس که نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی کم و کاستی داشتند که اخطار گرفتند.
وی گفت: دانش آموزان، خانواده ها، مدیران مدارس و مسوولان در اجرای دستورالعمل ها به آموزش و پرورش کمک کردند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: زمانی که ما با پدیده کرونا مواجه شدیم یکی از مسایل مهم آموزش در کشور بود و باید راه حلی برای آموزش پیدا می کردیم اما در کنار آن باید به سلامت دانش آموزان نیز توجه کنیم.
انتهای پیام/
 منتقدان بازگشایی مدارس راه حل ارایه کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار