رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی؛

استفاده از ماسک در آذربایجان‌غربی به کمتر از ۲۰ درصد رسید

1399/06/30 - 11:10 - کد خبر: 27327 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم افزایش حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا گفت: استفاده از ماسک در استان به کمتر از ۲۰ درصد رسیده که این امر، نشان‌دهنده کاهش حساسیت مردم در این خصوص است.

به گزارش نصر، جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: آذربایجان غربی طی یک ماه اخیر، وضعیت باثباتی در تعداد افراد بستری و فوتی بر اثر بیماری کرونا داشت ولی در روزهای گذشته این روند با سرعت در حال افزایش است.
وی با اعلام هشدار جدی درباره تعداد افراد بستری در آذربایجان‌غربی بیان کرد: روند بستری در بیمارستان‌های استان طی روزهای اخیر فزاینده بوده و این در حالی است ‌که بیشترین تعداد بستری در روزهای گذشته در شهرستان ارومیه ثبت شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی درباره تغییر کانون‌های بیماری در استان بیان کرد: کانون افزایش تعداد افراد بستری و فوتی در استان تغییر می کند به طوری که شهرستان های خوی، بوکان و مهاباد در زمان های مختلف  بالاترین تعداد افراد بستری و فوتی را به خود اختصاص دادند.
آقازاده درباره تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها اظهار کرد: با افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها در استان، ظرفیت بیمارستان ها در حال تکمیل شدن بوده که این امر در بیمارستان‌های طالقانی، مطهری، امام (ره) و امام رضا (ع) مشهود است.
وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد بیماران بستری استان در شهرستان ارومیه است.
وی افزود: مجموع بستری های استان از ۱۹ شهریور ماه سیر صعودی را طی میکند به طوری که آمار بستری های استان که در تاریخ ۲۰ شهریور ۸۴ بستری بود در تاریخ ۲۸ شهریور به ۱۰۶ بستری رسیده است و این تعداد در حال افزایش است.
بنا به این گزارش، آذربایجان غربی که وضعیت نارنجی داشته در روزهای اخیر به سمت قرمز شدن وضعیت حرکت کرده و این امر بسیار خطرناک است.
تاکنون حدود ۳۱ میلیون نفر در دنیا و بیش از ۴۱۹ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند.
۵.۸ درصد بیماران مبتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست داده اند.
انتهای پیام/
استفاده از ماسک در آذربایجان‌غربی به کمتر از ۲۰ درصد رسید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار