رییس سازمان سنجش:

یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند

1399/06/30 - 10:32 - کد خبر: 27316 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ داوطلب آزمون سراسری سال ۹۹ مجاز به انتخاب رشته شده اند و فرایند انتخاب رشته این آزمون از دوم مهرماه در سایت این سازمان آغاز می‌شود.

به گزارش نصر، ابراهیم خدایی روز یکشنبه در گفت و گویی درباره آمار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته به تفکیک گروه های آزمایشی گفت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی ۱۳۵ هزار و ۴۲۰ نفر، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۳۵۲ هزار و ۹۲۳ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۱۴ هزار و ۴۷۱ نفر، در گروه آزمایشی هنر ۸۰ هزار و ۸۶ نفر و در گروه آزمایشی زبان های خارجی ۱۲۹ هزار و ۵۰۶ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.
وی درباره زمان انتشار پاسخنامه و کلید نهایی سوالات آزمون برای رتبه های زیر ۱۰۰ گفت: این موارد از عصر دوشنبه ۳۱ شهریورماه در گروه های ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و رتبه های زیر ۲۰ هزار کشوری در گروه های هنر و زبان های خارجی روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.
معاون وزیر علوم درباره تعداد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته خاطرنشان کرد: از تعداد یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۳۳۲ داوطلب حاضر و غایب در کنکور سراسری، یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.
به گفته رییس سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه نهایی کنکور هفته نخست آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.
وی افزود: فرایند انتخاب رشته نیز از روز چهارشنبه ۲ مهرماه آغاز می شود و تا پنجم مهرماه در سایت این سازمان ادامه دارد.
خدایی درباره علت اعلام شبانه نتیجه اولیه کنکور سراسری ۹۹ اظهار داشت: وقتی نتایج هر آزمونی آماده می شود بر اساس پروتکل های سازمان هر ساعتی از شبانه روز که باشد، این نتایج باید روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شود.
براساس این گزارش، هر داوطلب حق انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل دارد و همزمان می تواند در فرایند ثبت نام پذیرش بدون آزمون که تا هفت مهرماه در سایت سازمان سنجش ادامه دارد، ثبت نام کند.
انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی امسال در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش باید وارد شود.
بر اساس اعلام روز یکشنبه سازمان سنجش، در صورتی که در زمان ثبت نام، اعلام علاقه مندی به رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت نگرفته است، با پرداخت مبلغ ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان از طریق درگاه این سازمان نسبت به اعلام علاقه مندی به رشته های مذکور اقدام شود.
کنکور سراسری ۹۹ روزهای ۲۹ مردادماه تا اول شهریورماه با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار و نتیجه اولیه آن در قالب کارنامه ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز یکشنبه ۳۰ شهریورماه در سایت سازمان سنجش آموزش منتشر شد.
انتهای پیام/
یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار