استاندار آذربایجان شرقی؛

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است

1399/06/29 - 21:44 - کد خبر: 27303 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به شروع موج سوم ویروس کووید ۱۹ در کشور براساس اعلام ستاد ملی کرونا، گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان‌های استان رو به افزایش است.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه در دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در سال جاری با اشاره به اینکه هم اکنون کل کشور در زمینه کرونا در حالت قرمز قرار گرفته است، افزود: آذربایجان شرقی نیز مستثنی از کشور نبوده و روند ابتلای افراد به این بیماری در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه تا ۲ هفته قبل این استان در هر دو شاخص تعداد مبتلایان و تعداد بستری در بیمارستان ها با کاهش مواجه بود، اظهار داشت: در آن زمان تعداد بستری در بیمارستان ها از ۸۸۰ نفر به ۷۲۰ نفر و تعداد فوتی ها در پیک دوم شیوع کرونا از ۱۶ نفر به چهار نفر در روز کاهش یافته بود.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی تعداد فوتی های روزانه در استان به ۱۳ تا ۱۶ نفر رسیده و تعداد بستری ها به بیش از ۸۵۰ نفر رسیده که این وضعیت نگران کننده است.
پورمحمدی، با بیان اینکه نگرانی تنها از بابت امکانات مداوا و بستری شدن در بیمارستان ها نیست، ادامه داد: هم اکنون در سطح استان از ۲۵ درصد امکانات استفاده نمی شود و از این نظر نگرانی وجود ندارد ولی جان تک تک افراد جامعه برای ما مهم است و باید در این زمینه چاره اندیشی کرد.
وی یادآوری کرد: با گذشت حدود هشت ماه از شیوع کرونا هنوز سیستم درمان عاجز از ارایه دارو و تجهیز امکانات مداوا و واکسیناسیون مناسب بوده بنابراین راه حل در کنترل این بیماری رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی است.
استاندار آذربایجان شرقی از مدیران دستگاه های دولتی و بنگاه های اقتصادی خواست در خصوص رعایت موارد و پروتکل های بهداشتی بیش از بیش دقت کرده و همه با هم برای کنترل این بیماری تلاش کنند.
پورمحمدی، افزود: هم اکنون علاوه بر تولید زیاد ماسک با کیفیت بهتر در سطح استان، تجهیزات مورد نیاز و دستگاه تولید ماسک نیز تولید می شود و از این بابت مشکلی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: براساس آمار زمانی که این بیماری در مسیر سوء مدیریت و کنترل بود، ۸۰ درصد جامعه اصول بهداشتی را رعایت می کردند ولی اکنون این میزان به ۶۰ تا ۶۲ درصد رسیده است و رعایت اصول بهداشتی ضروری است. 
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: تاکنون ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسیده است.
سیما سادات لاری اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
انتهای پیام/
تعداد بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار