معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز؛

۳۵پارک جدید در تبریز احداث می‌شود/ استخر پارک بزرگ ۱۴ برابر استخر ائلی گلی است

1399/06/29 - 15:46 - کد خبر: 27291 نسخه چاپی

نصر: معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز از تدوام عملیات اجرایی ۳۵ پارک محله‌ای و شهری در نقاط مختلف شهر خبر داد.

به گزارش نصر، محمدحسین اسحقی گفت: امسال ۳۵ پارک محله‌ای را با محوریت مناطق کم برخوردار در دست احداث داریم که مساحت هریک از آنها از ۱۵۰۰ متر تا ۱۰ یا ۲۰ هکتار متفاوت است.
او افزود: یکی از این پارک ها، مجموعه پارک بزرگ تبریز، بزرگترین پروژه فضای سبز شهری به مساحت ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرائی آن با یک هزا و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.
معاون فنی و عمرانی شهردار با اشاره به زمین‌های کشاورزی  موجود در محدوده پارک بزرگ طرح کرد: زمین‌های کشاورزی و اکوسیستم موجود در پارک بزرگ را حفظ کرده و تنها اقدام به مسیرسازی در میان آنها و اقدامات زیرساختی مثل روشنایی می نماییم.
او اضافه کرد: در زمین های غیر کشاورزی، پروژه های دیگری با محوریت دریاچه بزرگ پارک طراحی کرده‌ایم که این دریاچه حداقل ۱۴ برابر  استخر ائل گلی است و می تواند محور گردشگری بزرگی باشد.
اسحقی توسعه فضای سبز پایدار را یکی از اولویت‌های شهرداری تبریز در سال جاری معرفی کرده و اظهار داشت: چندین پروژه کلان فضای سبز نیز در دست احداث داریم که پارک آرپادره‌سی با چند صد هکتار، توسعه پارک عباس میرزا و احداث زیرساخت‌های لازم، طرح توسعه ائل باغی و تملک باغات چایکنار و پارک ها و باغاتی در منطقه کوچه حسن، کوی پزشکان داریم که از جمله مهمترین پروژه‌های فضای سبز شهرداری در سال جاری هستند.
او افزود: تملک باغات اطراف کلانترباغی را در حد فاصل توانیرو بیلانکوه و در دو طرف مسیر در دست اقدام داریم که با اتصال به مقبره دوکمال، این مسیر را تا آبرسان ادامه می‌دهیم.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به احداث پارک باغشمال نیز گفت: در کنار این موارد، مهمترین پارکی که جنبه هویتی ، اجتماعی و فرهنگی برای شهر دارد، پارک ۱۰ هکتاری باغشمال است که در محل سابق پادگان در حال احداث است و شاکله اصلی محل شامل ساختمان‌ها و درختان و فضای سبز حفظ می شوند، ولی طرح هایی برای باغ کتاب، بلک باکس تئاتر و دیگر هنر ها ارائه شده است.
انتهای پیام/
۳۵پارک جدید در تبریز احداث می‌شود/ استخر پارک بزرگ ۱۴ برابر استخر ائلی گلی است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار