قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد؛

سرای نوآوری نوسازی و قطعه‌سازی در تبریز ایجاد می‌شود

1399/06/29 - 15:06 - کد خبر: 27290 نسخه چاپی

نصر: قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: در جلسه با رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تصمیم گرفته شد تا سرای نوآوری نوسازی و قطعه‌سازی تبریز با ایجاد زیرساخت مشترک با پارک و دانشگاه آزاد و همچنین همکاری صنایع شروع به فعالیت کند. پیش‌نویس تفاهم همکاری توسط پارک آماده و پس از ارزیابی و بررسی توسط معاونت تحقیقات، فناوری و نواوری دانشگاه آزاد امضا خواهد شد.

به گزارش نصر، طی بازدید مدیران کل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت‌های صنعتی و قطعه‌سازی استان آذربایجان شرقی، مذاکراتی برای راه‌اندازی سرای نوآوری با مدیر پارک علم و فناوری و برخی از صنایع صورت گرفت.

در این سفر که با حضور وحید ضرغامی، مدیرکل اداره سیاست گذاری و نظارت راهبردی، علی رئیس پور، مدیرکل ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت و بهزادی پور، مدیرکل کارآفرینی و مراکز رشد صورت گرفت، از کارخانه موتورسازان تبریز، تراکتورسازی، ماشین سازی؛ شرکت قطعه سازی خودرو و پارک علم و فناوری تبریز بازدید به عمل آمد.
 ضرغامی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری با اعلام خبر راه‌اندازی سرای نوآوری نوسازی و قطعه سازی، گفت: در بازدید از برخی از شرکت های صنعتی استان آذربایجان شرقی متوجه شدیم بسیاری از تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی به نوسازی و بازسازی نیازمند هستند. با توجه به تحریم‌های ظالمانه و قطع همکاری شرکت‌های خارجی برای تامین قطعات، ماشین‌آلات معیوب و از چرخه تولید خارج شده‌اند.
وی افزود: با در نظر گرفتن چنین خلائی در بخش صنعت کشور، می‌توان با بهره‌گیری از پتانسیل و دانش شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین قطعات نقش‌آفرینی کرد و نیاز شرکت های صنعتی را مرتفع کرد.
مدیرکل سیاستگذاری و نظارت راهبردی اظهار کرد: در جلسه با دکتر عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی تصمیم گرفته شد تا سرای نوآوری نوسازی و قطعه سازی تبریز با ایجاد زیرساخت مشترک با پارک و دانشگاه آزاد و همچنین همکاری صنایع شروع به فعالیت کند. پیش‌نویس تفاهم همکاری توسط پارک آماده و پس از ارزیابی و بررسی توسط معاونت تحقیقات، فناوری و نواوری دانشگاه آزاد امضا خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، ضرغامی در پایان گفت: صنایع استان در بخش نظام موضوعات، آموزش نیروی انسانی متناسب با نیاز صنایع، راه اندازی و تعریف رشته‌های محصول محور و تقاضا محور و حمایت مالی و سرمایه گذاری مشارکت خواهند داشت. همچنین دانشگاه آزاد، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، اساتید مجرب، ظرفیت دانشجویان، مکان مناسب، نیروی انسانی مساله محور و ... را در اختیار قرار خواهد داد.
انتهای پیام/
سرای نوآوری نوسازی و قطعه‌سازی در تبریز ایجاد می‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار