استاندار اردبیل؛

چهار پیست اسکی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

1399/06/29 - 14:00 - کد خبر: 27272 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: چهار پیست اسکی جدید با هدف توسعه ورزش و گردشگری زمستانی در نقاط مختلف این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز شنبه در بازدید از مسیر پیست اسکی آلوارس سرعین افزود: پیست اسکی زمستانی آلوارس سرعین، پیست اسکی روی چمن فندقلوی نمین، پیست اسکی اندبیل خلخال و پیست اسکی منطقه گردشگری شابیل مشگین‌شهر از جمله پیست‌هایی است که در آینده نه چندان دور به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی از بازگشایی مسیر پیست اسکی اجور آلوارس خبر داد و بیان کرد: عملیات خاکبرداری، تیرریزی و زیرسازی در حال اتمام بوده و تا پایان فصل پاییز به پایان خواهد رسید و ۱۰ کیلومتر از جاده سرعین به پیست اسکی آلوارس نیز تا شروع فصل زمستان تعریض و بهسازی خواهد شد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه دستگاه‌های موردنیاز پیست اسکی اندبیل خلخال هم خریداری شده است، اظهار داشت: به زودی با نصب دستگاه‌ها این پیست اسکی به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی از تامین اعتبار موردنیاز و آغاز عملیات تکمیل پروژه پیست اسکی چمن فندقلو خبر داد و اضافه کرد: با تمهیدات و پیگیری‌های انجام گرفته از هفته گذشته عملیات تکمیل این پروژه با نقشه جدید آغاز و گودبرداری‌های لازم برای نصب دکل‌ها به نحوی مطلوب در حال انجام است.
بهنامجو با اشاره به اینکه پیست اسکی فندقلوی نمین یکی از پروژه‌های مهم ورزشی استان است، گفت: پیست اسکی فندقلو نمین دومین پیست اسکی بین‌المللی روی چمن بعد از دیزین در کشور خواهد بود.
وی توسعه گردشگری و توریسم ورزشی را از اولویت‌های اصلی مسوولان عالی استان اردبیل ذکر کرد و افزود: توسعه و گسترش رشته ورزشی اسکی می‌تواند نقش مهمی در جذب توریسم و توسعه گردشگری استان ایفا کند.
استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل بیان کرد: برای جذب گردشگر در فصل‌های سرد سال و اجرای طرح زمستان بیدار در استان باید زیرساخت‌های موردنیاز تامین شود و بر این اساس بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان اردبیل هزینه خواهد شد.
انتهای پیام/
چهار پیست اسکی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار