دبیرکل جمعیت هلال احمر؛

حضور دائم بالگرد امدادی در اردبیل ضروری است/ مسئولان کمک کنند

1399/06/28 - 17:41 - کد خبر: 27241 نسخه چاپی

نصر: دبیرکل جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور دائم بالگرد امدادی در اردبیل ضروری است و به همین خاطر مسئولان در تکمیل آشیانه بالگرد امدادی استان کمک کنند.

به گزارش نصر، محمدحسن قوسیان مقدم ظهر جمعه با حضور در استان اردبیل و در نشستی با مسئولین استانی اظهار کرد: احداث آشیانه بالگرد امدادی برای حضور دائم بالگرد امدادی در استان ضروری است و برای تکمیل این آشیانه که در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن اردبیل احداث می‌شود، برای تکمیل مساعدت‌های مسئولان را می‌طلبد.
وی با اشاره به صرف اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریالی برای بهره‌برداری مرکز امداد جاده‌ای گردنه الماس افزود: ۴۸۱ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بین‌شهری هلال احمر و و هزار و ۴۰۰ خانه هلال دیگر نیز در کشور ایجاد شده که در مناطق مختلف ایران اسلامی به مسافران و در راه ماندگان خدمات می‌دهند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ۳۷ هزار خانه هلال دیگر در دهیاری‌های سطح کشور ایجاد می‌شود، تصریح کرد: با حضور ۲ هزار و ۳۲۱ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان اردبیل در اماکن و پاساژهای استان حضور یافته و به صاحبان مشاغل و مردم توصیه‌های بهداشتی در زمینه پیشگیری از کرونا ارائه شده است.
قوسیان فعالیت داروخانه‌های هلال احمر در مناطق مختلف کشور از جمله شهرستان خلخال در تأمین داروهای بیماران خاص، صعب‌العلاج و سرطانی را قابل تحسین دانست و بیان کرد: در صورت تأمین بودجه و گشایش ردیف اعتباری از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی این جمعیت اقدام به جذب و استخدام جوانان فعال در تیم‌های امداد و نجات مناطق مختلف کشور خواهد کرد.
وی به اجرای طرح «نذر آب ۳» توسط جمعیت هلال احمر در استان‌های کم آب کشور اشاره کرد و گفت: رویکرد اجرای طرح نذر آب در مناطقی است که وقوع تنش آبی ناشی از تغییرات اقلیمی داشته که با توجه به اینکه در سال‌های گذشته این طرح با کمک‌های مردمی انجام شد امسال نیز با گستره جنوب و جنوب شرق کشور در مناطقی که به دلیل خشکسالی دچار کم آبی یا بی‌آبی هستند اجرا می‌شود.


اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای احداث آشیانه بالگرد هلال احمر
استاندار اردبیل در این دیدار اظهار کرد: استانداری برای راه‌اندازی فاز اول آشیانه بالگرد امداد هوایی جمعیت هلال احمر ۳۰ میلیارد ریالی کمک می‌کند تا عملیات اجرایی این پروژه شتاب گیرد.
اکبر بهنامجو با اشاره به اینکه آماده همکاری برای راه اندازی ۳۰۰ خانه هلال در روستاهای استان طی سال جاری هستیم، افزود: با راه‌اندازی خانه‌های هلال و برگزاری دوره‌های آموزشی در آن‌ها، مردم در مواقع حوادث می‌توانند به یکدیگر امدادرسانی کنند.
وی با بیان اینکه دهیاری‌ها به عنوان خانه هلال تجهیز شده و در حین ارائه خدمات مقدماتی امدادی، به عنوان مراکز ارائه آموزش‌های بهداشتی نیز فعالیت خواهند کرد، گفت: برخی دهیاران به صورت مشترک دهیار چند روستا هستند و می‌توانند با استفاده از این فرصت آموزش‌های بهداشتی، پزشکی را همزمان با آموزش‌های امدادی ارائه دهند.
بهنام‌جو تصریح کرد: در حال حاضر در بسیاری از جاده‌های پرتردد استان مراکز امدادی وجود دارد که استانداری برای تجهیز و فعال کردن این خانه‌ها در تلاش است و انتظار می‌رود که خانه‌های هلال مجهز به امکانات اولیه شوند.
وی ضمن تقدیر از عوامل احداث خانه امداد جاده‌ای در گردنه الماس بیان کرد: گردنه الماس یکی از محورهای حادثه خیز استان است و جمعیت هلال احمر استان اردبیل با افتتاح این پایگاه قطعاً به مردم و مسافران این مسیر خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌دهند.

 
آشیانه بالگرد امداد و نجات اردبیل سال آینده افتتاح می‌شود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در همین نشست اظهار کرد: وجود بالگرد به جهت کوهستانی بودن و اقلیم منطقه در استان بسیار حائز اهمیت است و عملیات اجرایی آشیانه بالگرد امداد و نجات با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال آغاز شده و تا هفته دولت سال بعد این آشیانه نیز افتتاح می‌شود.
رامین معبودی افزود: ۶۴ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارت مختلف به سه پروژه گردنه الماس، اردوگاه شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر و اداره امدادی شهرستان گرمی تاکنون هزینه شده است.
وی با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان اردبیل در ۶ ماه اول سال جاری از آموزش‌های هلال احمر بهره‌مند شده‌اند، گفت: جوانان جمعیت هلال احمر استان در امدادرسانی جاده‌ای و خدمات‌رسانی به مردم در طرح‌های ستاد کرونا همکاری مطلوبی با سایر ارگان‌ها داشته‌اند و با افزایش برنامه‌های آموزشی می‌توان کارایی این جوانان را در کنترل ناهنجاری‌ها افزایش داد.
معبودی با اشاره به اجرای طرح نذر سلامت در ماه محرم توسط جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: همچنین تولید محتوای آموزشی در زمینه پیشگیری از کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم در جمعیت هلال احمر استان اردبیل انجام شده و بیش از ۵۰۰ بار در شبکه‌های اجتماعی بارگزاری شده است.
وی افزود: عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بین‌شهری گردنه الماس خلخال از سال ۱۳۹۵ با زیربنای ۷۱۲ متر مربع آغاز شده بود که با صرف ۳۴ میلیارد و ۸۹۶ میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
انتهای پیام/
حضور دائم بالگرد امدادی در اردبیل ضروری است/ مسئولان کمک کنند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار