رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور؛

۵۷۷ کارگاه نیمه صنعتی در زمینه تولید ماسک فعالند

1399/06/28 - 17:20 - کد خبر: 27240 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: ۵۷۷ کارگاه نیمه صنعتی صنفی و جهادی برای تولید روزانه ۱۶ میلیون عدد ماسک فعالیت می‌کنند.

به گزارش نصر، غلامرضا حسن پور روز جمعه در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی و کارگاهی تولید انواع ماسک‌های بهداشتی در تبریز اظهار داشت: از ابتدای شروع ویروس کووید ۱۹ درصدد تامین مواد اولیه برای تولید اقلام بهداشتی در کشور هستیم.
وی ادامه داد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته با تشکیل ستاد مرکزی، تأمین، تولید، توزیع و نظارت بر محلول های ضدعفونی کننده و ماسک‌های بهداشتی پیگیری می شود.
حسن پور با تشریح اقدامات بسیج اصناف در تولید ماسک گفت: در گام اول تولید ماسک از پارچه های چند بار مصرف با تایید وزارت بهداشت آغاز شد و در کمتر از یک ماه ۱۰ میلیون عدد ماسک از این نوع تحویل وزارتخانه بهداشت و درمان شد.
وی اضافه کرد: در مرحله بعدی تبدیل واحدهای صنفی پوشاک به ماسک در دستور کار قرار گرفت و مواد اولیه خاص آنها تامین و ماسک‌های تولیدی در داروخانه‌ها توزیع شد که این اقدام کاهشی شدن قیمت‌ها به رغم وارداتی بودن بخشی از مواد اولیه تولید ماسک را در پی داشت.
رییس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به ظرفیت واحدهای صنعتی استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به توان صنعتی استان انتظار داریم صنعتگران این استان وارد تولید "ملت بلون" و دیگر مواد اولیه ماسک شوند که در این ارتباط حمایت های لازم، از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور و استان انجام می‌شود.
انتهای پیام/
۵۷۷ کارگاه نیمه صنعتی در زمینه تولید ماسک فعالند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار