معاون استاندار آذربایجان‌شرقی؛

مدیران مدارس در مورد برگزاری کلاس‌های حضوری و غیرحضوری تصمیم‌گیری کنند

1399/06/27 - 21:15 - کد خبر: 27218 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: مدیران مدارس با توجه به شرایط معلمان و دانش آموزان خود در مورد برگزاری حضوری و غیرحضوری کلاس‌ها تصمیم‎گیری کنند و در صورت نیاز از ظرفیت فضای مجازی استفاده شود.

به گزارش نصر، سیدعلی موسوی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از مدارس پیشرو در طرح دانش آموزان پیام آور سلامت مراغه اظهار داشت: در مهار و مقابله با کرونا کادر بهداشت و درمان تمام تلاش خود را می کنند و در حال حاضر نیازمند همکاری مردم هستیم.
وی گفت: نقش مردم در اجرای برنامه های سلامت موجب خروجی مطلوب می شود که در راستای همین مشارکت مردم بسیاری از شهرستان هایی که در وضعیت قرمز کرونا قرار داشتند، هم اکنون از وضعیت قرمز خارج شدند.
وی افزود: متاسفانه عدم رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا موجب وضعیت قرمز در شهرستان شده است.
وی به پیام آوران سلامت در مدارس اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش از اداراتی است که از بیشترین تعداد جمعیت برخوردار است و در صورت شروع فرهنگ سازی از این مجموعه شاهد نتایج مطلوبی خواهیم بود.
فرماندار مراغه گفت: طبق اعلام ستاد اربعین و ستاد ملی مقابله کرونا هیچ پیاده روی در اربعین امسال برگزار نخواهد شد.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این مراسم گفت: طرح دانش آموزان پیام آور سلامت در ۱۲ مدرسه شهرستان به صورت پایلوت و با همکاری برنامه شهر سالم و ایمن مراغه اجرا شد.
رضا آسیابی گفت: در این طرح یکهزار و ۱۰۰ دانش آموز مشارکت و در ارزیابی از خانواده های دانش آموزان بیش از ۹۰ درصد آنها رضایتمندی خود را اعلام کردند.
وی گفت: نهادینه سازی رفتارهای محافظتی پیشگیری از کرونا در خانواده ها از طریق جامعه دانش آموزی از جمله اهداف اجرای این طرح است.
وی به اقدامات این اداره در روزهای کرونا اشاره کرد و گفت: طرح مومنانه و توزیع بسته های معیشتی، مشارکت در کنترل ورودی و خروجی شهرستان و ضدعفونی معابر شهری و روستایی از جمله اقدامات مجموعه آموزش و پرورش از همان روزهای نخست شیوع کرونا بوده است.
رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز در این جلسه گفت: مراغه یکی از شهرستان قرمز کشور است و متاسفانه آمار فوتی، بستری و مثبت در این شهرستان رو به افزایش است.
اصغر تنومند گفت: برای خروج از این وضعیت علاوه بر تلاش های کادر بهداشت و درمان نیازمند همکاری دستگاه های مختلف و مردم هستیم.
وی گفت: در حوزه سلامت ۲۵ درصد موارد در اختیار بهداشت و درمان است و ۷۵ درصد آن نیازمند هماهنگی و همکاری دیگر حوزه ها و دستگاه های اجرایی است.
بنا به این گزارش، در این مراسم از مدیران مدارسی که در این طرح مشارکت داشتند، تجلیل شد.
حدود ۵۲ هزار دانش آموز و سه هزار نفر کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند. 
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
انتهای پیام/
مدیران مدارس در مورد برگزاری کلاس‌های حضوری و غیرحضوری تصمیم‌گیری کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار