معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز؛

دانشگاه تبریز جزو 100 دانشگاه برتر جهان در حوزه آب بوده است

1398/06/26 - 13:35 - کد خبر: 2715 نسخه چاپی

نصر: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز تاکید کرد: دانشگاه تبریز در رنکینگ‌های حوزه آب در طول چهار سال گذشته جزو 100 دانشگاه برتر بوده است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، اصغر عسگری در سومین کنفراتس ملی هیدرولوژی ایران با بیان این مطلب اظهار کرد: گروه هیدرولوژی دانشگاه تبریز یکی از پرافتخارترین گروه‌ها است. دانشگاه تبریز در حوزه هیدرولوژی جزو پیشروان بوده و شاید این دانشگاه تنها دانشگاهی باشد که هشت حلقه قنات برای مصارف کشاورزی و ...دارد و به منظور جلوگیری از هدر رفت آب و استفاده از آن در زمستان، تصفیه پساب نیز جزو برنامه‌ها است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز از لحاظ قدمت دومین دانشگاه بعد از دانشگاه تهران است، گفت: این دانشگاه در حال حاضر با دارا بودن ۲۱ دانشکده و ۲۴ هزار دانشجو که حدود ۱۰ نفر از آنان دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند، بیش از ۸۰۰ نفر هیات علمی و ۱۱ مرکز پژوهشی و پژوهشکده بزرگ‌ترین قطب علمی شمال غرب کشور به شمار می‌آیدـ
عسگری اضافه کرد: این دانشگاه در زمینه ارتباطات بین‌المللی نیز خوب عمل کرده و نزدیک به ۲۰۹ تفاهم نامه بین کشورهای مختلف از جمله آمریکا، استرالیا، ژاپن، چین و به ویژه ترکیه و با دانشگاه تبریز منعقد شده است.
وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر پایلوت همکاری‌های مشترک علمی با دانشگاه‌های ترکیه در قالب طرح توبیتاک گفت: این طرح مشابه دفتر فناوری ریاست جمهوری بوده و طی آن پروژه‌های مشترکی با ترکیه انجام می‌شود. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: هیدرولوژی علمی بین رشته‌ای بوده و در صورت توجه به محورهای سومین کنفرانس هیدرولوژی ایران نیز می‌توان به این نتیجه رسید.
سومین کنفرانس هیدرولوژی با همکاری انجمن هیدرولوژی ایران و با هدف ارائه آخرین یافته‌های علمی، تعامل اساتید و مسئولان اجرایی، محققان، کارشناسان و دانشجویان این عرصه طی روزهای ۲۶ تا ۲۸ شهریور ماه سال جاری در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود. 
انتهای پیام/

دانشگاه تبریز جزو 100 دانشگاه برتر جهان در حوزه آب بوده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار