رئیس دانشگاه تبریز:

اگر از دانشگاه ها حمایت شود، افتخارات زیادی کسب می‌کنند

1399/06/26 - 10:35 - کد خبر: 27089 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه تبریز گفت: اگر از دانشگاه ها حمایت شود، بیش از پیش برای کشور افتخار کسب می‌کنند.

به گزارش نصر، میررضا مجیدی در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان اظهار کرد: در طول این ۴۰ سال که از انقلاب می‌گذرد دانشگاه‌های ما همواره به وظایف خود به نحو احسن عمل کرده و در بدترین شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن، نقش خود را بخوبی ایفا کرده‌اند و با وجود تمامی تحریم‌ها توانستند رتبه های بالا را کسب کنند.
وی ادامه داد:  باید با افتخار بگویم که طبق آمار ، ایران سومین کشور بعد از آمریکا و چین در زمینه بحث نانو است و دانشگاه تبریز بعد از چهار دانشگاه تهران، در رتبه پنجم دانشگاه های اثرگذار در بحث نانو قرار دارد و دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بعد از دانشگاه‌های تهران قرار دارد.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها در این هفت ماه که به اندازه یک قرن گذشت، توانستند انعطاف‌پذیری خود را حفظ کنند، ادامه داد: نه درس تعطیل شد و نه کلاس‌ها تعطیل شدند و کلاس‌های تئوری و عملی برگزار شدند و دانشگاه‌های ما وارد مشکلات جامعه شدند و در روزهای اول کرونا که فشارهای زیادی بر جامعه وارد می‌شد، دانشگاه‌ها خودشان را نشان دادند.
رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد: دانشگاه ها هر لحظه که احساس کنند می‌توانند برای حل مشکلات جامعه وارد میدان شوند و در ارتباط با صنعت و بحث کارآفرینی و حل مشکلات اجتماعی قدم‌های بزرگ‌تری بردارند ولی این موضوع یک شرط بزرگی دارد و آن هم حمایت است.
وی اضافه کرد: متأسفانه دانشگاه‌های شهرستان‌ها همانند سایر ادارات مظلوم واقع شده‌اند و اگر حمایت شوند می‌توانند افتخارات بیشتری را نصیب کشور کنند همان‌طور که امروز شاهد بودید چه تحولات عظیمی در حوزه علم و فناوری نسبت به سال گذشته در استان انجام‌شده است و شرکت‌های دانش بنیان زیادی تشکیل شده است.
مجیدی در پایان خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه های ما این جوانان و نیروی انسانی است و همان‌طور که در بحث مقالات با دنیا رقابت می‌کنیم،  در این زمینه نیز جوانان ما می‌توانند وارد عرصه رقابت شوند.
انتهای پیام/
 اگر از دانشگاه ها حمایت شود، افتخارات زیادی کسب می‌کنند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار