خبر/

بازجویی الکترونیکی برای اولین بار در آذربایجان شرقی

1399/06/25 - 15:39 - کد خبر: 27056 نسخه چاپی

نصر: برای اولین بار در تاریخ دستگاه قضائی آذربایجان‌شرقی، بازجویی از یک متهم به صورت الکترونیکی از طریق ویدیو کنفرانس در این استان برگزار شد.

به گزارش نصر، رییس دادگستری کل آذربایجان شرقی، هدف از راه اندازی این سیستم را صرفه ‌جویی در وقت و هزینه‌ و نیز تامین امنیت بالای متهمان و زندانیان اعلام کرد و افزود: با راه اندازی محاکمه و بازجویی الکترونیکی، نیازی به اعزام زندانیان برای محاکمه یا بازجویی نیست.
موسی خلیل اللهی با بیان اینکه نحوه برگزاری بازجویی یا محاکمه به شکل حضوری یا غیرحضوری با تشخیص قاضی پرونده و یا بازپرس شعبه رسیدگی کننده است، اظهار داشت: در صورت صلاحدید می توان با توجه به شرایط و موضوع و محتوای پرونده، جلسات بازجویی را  به صورت غیرحضوری یا حضوری برگزار کرد.
وی اظهار کرد: به دنبال بسترسازی های انجام شده به منظور راه اندازی سیستم محاکمه الکترونیکی برای اولین بار در استان جلسه بازجویی از متهم به صورت ویدیو کنفرانس امروز در تبریز برگزار شد و طی آن بازپرس شعبه ۱۴ دادسرای عمومی و انقلاب مجتمع قضایی شهید قاضی طباطبایی از طریق ارتباط تصویری با زندان مرکزی تبریز با متهم پرونده به صورت تصویری گفت و گو و از متهم مربوطه بازجویی کرد.
انتهای پیام/
بازجویی الکترونیکی برای اولین بار در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار