ستاد اربعین اعلام کرد:

ممنوعیت هر گونه عزیمت زوار به عراق در ماه صفر/ مرزها مسدود هستند

1399/06/25 - 15:28 - کد خبر: 27053 نسخه چاپی

نصر: براساس اطلاعیه شماره ۱ ستاد مرکزی اربعین حسینی به دلیل شیوع بیماری کرونا در عراق و اعلام عدم پذیرش زائرین دیگر کشورها برای انجام مراسم راهپیمائی اربعین، سفر به این کشور ممنوع است.

به گزارش نصر، در متن اطلاعیه شماره (۱) ستاد مرکزی اربعین آمده است؛ به اطلاع مردم شریف و دین مدار و عاشقان خط سرخ شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌رساند، در سال جاری علیرغم آماده سازی تمام زیرساخت‌ها و اتخاذ تمهیدات برای برگزاری یک حماسه باشکوه دیگر در ایام اربعین حسینی (ع) اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در عراق و اعلام عدم پذیرش زائرین دیگر کشورها برای انجام مراسم راهپیمایی اربعین و اِعمال سیاست‌های قرنطینه‌ای در آن کشور، همچنین تصمیم ستاد ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا در کشور مبنی بر اِعمال سیاست‌ها و شیوه نامه‌های پزشکی، بهداشتی ماه محرم که به نحو اَحسن توسط مردم عزادار و فهیم کشور اجرا گردید فلذا بدین وسیله اعلام می‌گردد؛ هر گونه عزیمت زوار به کشور عراق در ایام ماه صفر سال جاری امکان پذیر نبوده و مرزهای کشور برای تردد زوار مسدود می‌باشد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است؛ برگزاری هرگونه راهپیمایی و پیاده روی گروهی و کاروانی تحت هر عنوان به سمت مرزهای غربی ممنوع و بر خلاف شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا می‌باشد.
همچنین در این اطلاعیه اشاره شده است؛ از عزاداران عزیز درخواست می‌شود به شایعات و مطالب طرح شده در فضای مجازی و سایت‌های غیر معتبر توجه نکرده و صرفاً اطلاعیه‌های صادره از سوی ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا را ملاک عمل قرار دهند.
در آخرین بند این اطلاعیه خاطر نشان شده است: برنامه‌های جایگزین مراسم راهپیمایی اربعین سال جاری با هدف زنده نگه داشتن فضای ارزشی اربعین متعاقباً اعلام خواهد شد.
شایان ذکر است متن کامل اطلاعیه بدین شرح است:
«(اطلاعیه شماره ۱)
بسم الله الرحمن الرحیم
ان الحسین مصباح الهدی و سفینهً النجاهً
حماسه اربعین یک پدیده فوق‌العاده ای است که به لطف و فضل الهی در هنگامی که دنیای اسلام نهایت نیاز را به این چنین حماسه‌ای دارد به وجود آمده است.(مقام معظم رهبری) (مدظله العالی)
به اطلاع مردم شریف و دین مدار و عاشقان خط سرخ شهادت اباعبدالله الحسین (ع) می‌رساند در سال جاری علیرغم آماده سازی تمام زیرساخت‌ها و اتخاذ تمهیدات برای برگزاری یک حماسه باشکوه دیگر در ایام اربعین حسینی (ع) اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در عراق و اعلام عدم پذیرش زائرین دیگر کشورها برای انجام مراسم راهپیمایی اربعین و اعمال سیاست‌های قرنطینه‌ای در آن کشور همچنین تصمیم ستاد ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا در کشور مبنی بر اعمال سیاست‌ها و شیوه نامه‌های پزشکی، بهداشتی ماه محرم که به نحو احسن توسط مردم عزادار و فهیم کشور اجرا گردید فلذا بدین وسیله اعلام می‌گردد:
۱. هر گونه عزیمت زوار به کشور عراق در ایام ماه صفر سال جاری امکان پذیر نبود و مرزهای کشور برای تردد زوار مسدود می‌باشد.
۲. برگزاری هرگونه راهپیمایی و پیاده روی گروهی و کاروانی تحت هر عنوان به سمت مرزهای غربی ممنوع و بر خلاف شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا می‌باشد.
۳. از عزاداران عزیز درخواست می‌شود به شایعات و مطالب طرح شده در فضای مجازی و سایت‌های غیر معتبر توجه نکرده و صرفاً اطلاعیه‌های صادره از سوی ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا را ملاک عمل قرار دهند.
۴. برنامه‌های جایگزین مراسم راهپیمایی اربعین سال جاری با هدف زنده نگه داشتن فضای ارزشی اربعین متعاقباً اعلام خواهد شد.»
انتهای پیام/
ممنوعیت هر گونه عزیمت زوار به عراق در ماه صفر/ مرزها مسدود هستند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار