مدیر کل کانون آذربایجان شرقی خبر داد:

ارتقای مهارت‌های زندگی کودکان و نوجوانان با اجرای طرح توسعه کتابخوانی

1398/06/26 - 12:04 - کد خبر: 2705 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی از اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوع در راستای طرح توسعه کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان خبرداد.

به گزارش نصر، علی بینش با اعلام این مطلب تصریح کرد: توسعه کتابخوانی یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی در هر جامعه است و از آنجا که مخاطبان این برنامه‌ها کودکان و نوجوانان هستند لذا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح توسعه کتابخوانی از ابتدای سال جاری و همزمان در سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی آغاز شده‌است، افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی، مهرواره‌ای با عنوان «آینده ساختنی است» با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های کتاب‌محور و تقویت سواد خواندن و نیز ارتقای مهارت‌های زندگی و همچنی ایجاد وسعت دید و نگاه عمیق در کودکان و نوجوانان، در استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، تقدیر از طرح‌های خلاق در زمینه ترویج کتابخوانی، معرفی کتابخوان‌های برتر کودک و نوجوان استان و نیز تقدیر از نوجوانان خلاق در زمینه معرفی کتاب‌های مورد علاقه‌ خود، از طریق فیلم و انیمیشن و همچنین اجرای ویژه‌برنامه «میهمانی از سرزمین کتاب»، را از جمله برنامه‌های این مهرواره عنوان کرد.
بینش در عین حال تصریح کرد: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند تا ۲۰ مهرماه فرصت دارند آثار خود را در این زمینه به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با واحد فرهنگی کانون استان تماس بگیرند یا به سایت کانون استان یه آدرس ea.kanoonnews.ir مراجعه نمایند.
گفتنی است: در اجرای طرح توسعه کتابخوانی، کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه (معلولین جسمی و حرکتی) مورد توجه ویژه قرار گرفته و در هفته کتاب از این گروه از مخاطبان، به صورت ویژه تقدیر خواهد شد.
انتهای پیام/

ارتقای مهارت‌های زندگی کودکان و نوجوانان با اجرای طرح توسعه کتابخوانی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار