مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

رشد بیش از سه برابری طرح‌های احداث سامانه نوین آبیاری در آذربایجان شرقی

1399/06/25 - 14:31 - کد خبر: 27045 نسخه چاپی

نصر: مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از رشد بیش از سه برابری طرح‌های مربوط به احداث سامانه‌ نوین آبیاری در بخش کشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: در سال ۹۲ بالغ بر ۵۴۹ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده بود که در سال بعد به ۱۲۲۵ هکتار افزایش یافت.

به گزارش نصر، کامران یوسفی راد افزود: ۱۲۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در سال ۹۴ به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شد که این رقم در سال ۹۶ به ۳۴۲۳ هکتار رسید.
وی یادآوری کرد: سال گذشته نیز طرح‌های مربوط به احداث سامانه‌های نوین آبیاری در سطح ۲۴۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی اجرا شد. 
وی با اشاره به رشد ۲۱ درصدی اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی تجمعی آذربایجان شرقی در هفت سال فعالیت دولت تدبیر و امید، تشریح کرد: سطح اراضی کشاورزی تجمعی مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری استان از ۴۶ هزار و ۸۹۸ هکتار در دوره قبل از دولت آقای روحانی به ۵۶ هزار و ۷۵۵ هکتار در پایان سال ۱۳۹۸ افزایش یافت. 
یوسفی‌راد هم‌چنین به رشد ۱۴۴ درصدی اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی استان در هفت سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال نخست روی کار آمدن دولت آقای روحانی در ۴۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان، شبکه‌های فرعی اجرا شد که این رقم سال بعد ۳۶۰۱ هکتار بود. 
وی با اشاره به سیر صعودی تجهیز اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی به شبکه‌های فرعی و آبیاری در سال‌های بعد، ادامه داد: در سال ۹۴، در سطح ۱۸۸۳ هکتار از اراضی کشاورزی، شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی اجرا شد که این رقم در دو سال بعد به ۸۷۶۳ هکتار افزایش یافت. 
وی سطح اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی در سال گذشته را ۱۰ هزار و ۶۳ هکتار اعلام کرد.
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از رشد ۱۸ درصدی لایروبی و مرمت قنوات استان در هفت سال گذشته خبر داد و گفت: در حالی که تا سال ۹۲،  ۶۸۱ کیلومتر از قنوات استان مرمت و لایروبی شده بود، این رقم تنها سال گذشته به ۸۰۳ کیلومتر رسیده است.
انتهای پیام/
رشد بیش از سه برابری طرح‌های احداث سامانه نوین آبیاری در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار