وزیر راه و شهرسازی؛

سرعت خودروها در جاده‌های زنجان ۶ کیلومتر بیشتر از میانگین کشوری است

1399/06/25 - 13:30 - کد خبر: 27043 نسخه چاپی

نصر: وزیر راه و شهرسازی گفت: متوسط سرعت خودروها در مسیرهای ارتباطی استان زنجان ۶ کیلومتر بیشتر از میانگین کشوری است که این پیام واضحی را مبنی بر علت و شدت بالای تصادفات در جاده‌ها استان دارد.

به گزارش نصر، محمد اسلامی روز سه شنبه در جلسه شورای ایمنی راه‌های سراسر کشور که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور استاندار زنجان و مدیران استانی مرتبط با این بخش برگزار شد، افزود: در خصوص رفع نقاط حادثه خیز و ارتقای کیفیت و ایمنی آزاد راه‌های استان زنجان بخشهایی که با پلیس در اولویت قرار دارد، تامین اعتبار و ابلاغ شده است و باید استان برای جذب آن پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
وی با بیان اینکه امروز پیش نویس سند نقشه راه ایمنی کشور در این کمیسیون مطرح و بعد از اصلاح لازم به هیات دولت خواهد رفت، یادآورشد: سعی می شود با هم افزایی و استفاده از همه ظرفیت و منابع موجود تحرک اساسی برای ارتقای همه جانبه ایمنی در حمل و نقل زمینی ایجاد کنیم.
اسلامی با اشاره به موضوع عدم انجام تعهدات پیمانکار آزاد راه زنجان - تبریز، تصریح کرد: به سرمایه گذار این پروژه اخطار داده شده است اگر تکالیف خود را انجام ندهند اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان مکلف است ۲۵ درصد هزینه تمام شده را به پروژه اضافه کرده و آن را از حساب پیمانکار کسر و به راهداری پرداخت کند.
وی تاکید کرد: در خصوص این پروژه نباید بیش از این وقت تلف شود چراکه به اندازه کافی ارشاد و خواهش از پیمانکار انجام شده است و کوتاهی بیش از این پذیرفته شده نیست.
وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از استاندار زنجان به جهت حضور مداوم و پیگیر در کمیسیون ایمنی راه ها، خاطرنشان کرد: استاندار زنجان در جهت انجام کارهای باقی مانده برای ارتقای ایمنی راه های استان کمک کند تا شاهد آرام سازی ترافیک در جاده های استان باشیم و با بهبود وضعیت در این حوزه حوادث پرتکرار رخ ندهد.
انتهای پیام/
سرعت خودروها در جاده‌های زنجان ۶ کیلومتر بیشتر از میانگین کشوری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار