رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:

علت کاهش فروش و صادرات شرکت های دانش بنیان و فناورانه

1399/06/25 - 13:24 - کد خبر: 27040 نسخه چاپی

نصر: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه علت کم‌رنگ بودن صادرات و فروش به علت عدم واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه است، گفت: شرکت‌ها از واحد خارج شده‌اند و در جاهای دیگر فعالیت می‌کنند.

به گزارش نصر، منصور واعظی  امروز در بازدید معاون علم و فناوری رئیس جمهور و آئین واگذاری زمین به شرکت‌های فناوری و دانش بنیان اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان در سال ۸۱ تاسیس شد  و  در حال حاضر ۳۰۲ واحد مستقر و ۸۱۷ واحد تحت حمایت هستند. 
وی با بیان اینکه یک هزار و 565 در حال حاضر فناوران در اینجا فعالیت می‌کنند، گفت: رقم فروش سال گذشته ۳۸ میلیارد ریال و ۱/۴ میلیون دلار صادرات سال گذشته است. 
واعظی با تاکید بر اینکه علت کم‌رنگ بودن صادرات و فروش به علت عدم واگذاری زمین به شرکت‌ها است، گفت: شرکت‌ها از واحد خارج شده‌اند و در جاهای دیگر فعالیت می‌کنند. 
وی متذکر شد: در سال گذشته ارتقای چشمگیری ۶۵ درصد افزایش شرکت داشتیم و همچنین رقم حمایت ۲۱۲ درصد رشد و ۴۹۰ درصد رشد در تعداد ایده‌ها داشتیم. 
واعظی خاطرنشان کرد: پارک استان از یک نظر پارک ویژه است زیرا ۱۲ مرکز رشد فناوری فعال و سه مرکز در حال اجرا است. 
وی اذعان داشت: شعار پارک فناوری استان شعار اینکه اگر در دور افتاده‌ترین نقطه استان یک جوان مبتکر نتواند از حمایت ما استفاده کند در حقیقت ما هیچ کاری نتوانسته‌ایم انجام دهیم را در پیش گرفتیم.  
انتهای پیام/
علت کاهش فروش و صادرات شرکت های دانش بنیان و فناورانه خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار