خبر/

بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از نمایشگاه محصولات دانش بنیان دانشگاه سهند

1399/06/25 - 11:40 - کد خبر: 27031 نسخه چاپی

نصر: سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز سه شنبه در سفر یکروزه خود به تبریز از نمایشگاه محصولات دانش بنیان دانشگاه سهند این شهر بازدید کرد.

به گزارش نصر، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از نمایشگاه محصولات دانش بنیان دانشگاه صنعتی سهند تبریز در جریان تلاش های و دستاوردهای مرکز رشد این مرکز مهم دانشگاهی قرار گرفت. 
افشین ابراهیمی، مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند و دبیر نمایشگاه محصولات دانش بنیان این دانشگاه به ایرنا گفت: در این نمایشگاه ۳۰ محصول مختلف شرکت های دانش بنیان برای نمایش و فروش ارایه شده اند. 
ابراهیمی افزود: دستگاه های تصفیه هوای بیمارستان و تهویه مطبوع در شرایط کرونایی برای جداسازی ذرات ریز معلق در هوا از جمله محصولات ارایه شده در این نمایشگاه است.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه همچنین کیت تشخیص سریع پوکی استخوان  ارایه شده که برای اولین بار در کشور ساخته و تست های اولیه آن با موفقیت طی شده است و اکنون در مرحله عقد قرارداد برای فروش قرار دارد. 
وی گفت: انواع محصولات رایانه ای از قبیل نمایشگر سه بعدی و نیز کوره ذوب از دیگر اقلام ارایه شده در این نمایشگاه است. 
مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند افزود: در نمایشگاه محصولات دانش بنیان همچنین دستگاه «هات تپ» پلی اتیلنی که برای اولین بار در کشور ساخته شده، به نمایش گذاشته شده است. 
وی توضیح داد: این دستگاه برای انشعاب گیری از لوله های نفت و گاز در اندازه های ۴ تا ۱۲ اینچ بدون قطع جریان کاربرد دارد. 
دانشگاه صنعتی سهند در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز در محدوده شهر جدید سهند، در سال ۱۳۶۹ با مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی شروع به کار کرد. هم‌ اکنون بعد از گذشت بیش از ۲۷ سال فعالیت آموزشی، دانشگاه در ۲ رشته در مقطع کاردانی، ۲۱ رشته در مقطع کارشناسی ، ۵۵ رشته در مقطع کارشناسی‌ ارشد و ۶۰ رشته در مقطع دکتری به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهد.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در سفری یک روزه برای رونمایی ۱۱ طرح فناورانه وارد تبریز شد.
انتهای پیام/
بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از نمایشگاه محصولات دانش بنیان دانشگاه سهند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار