محمدباقر قالیباف؛

چرا بورس انرژی رونق نگرفته است؟

1399/06/25 - 11:46 - کد خبر: 27024 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تهدید را به فرصت تبدیل کرد گفت: چرا بورس انرژی رونق نگرفته است؟

به گزارش نصر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز سه شنبه و بعد از صحبت های وزیر نفت درباره برنامه های این وزارتخانه در جمع بندی اظهار کرد: با توجه به اقدامات دشمن و تحریم و فشار به کشور نمی توان انتظار داشت که طبق برنامه ها و هدفگذاری ها وزارت نفت کارهایش را پیش ببرد. البته که باید همه در مجلس، دولت و پژوهشگاه ها بپذیریم که باید تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کرده و رویکردها، هدفگذاری، روش های خودمان را با ابزار و تجهیزات فنی بکار گرفته و مبتنی بر داشته های درونی حرکت کنیم.
وی افزود: مطمئنم این توان در وزارت نفت و بخش صنعت و تکنولوژی وجود دارد؛ کاری سخت و شدنی که گام های خوبی هم برای رسیدن به آن برداشته شده، البته در مواردی عقب ماندگی جدی و در مواردی دیگر اقدامات خوبی صورت گرفته است. نمونه آن پالایشگاه خلیج فارس است که در سفر خوزستان بازدید کردم. افتخار می کنیم به توان فنی کشور که در طول دوره سه ساله توانسته ظرفیتی بالغ بر حدود ۱۴ میلیون تن فرآورده تولید کند. پس باید چنین باوری در بین تصمیم گیران وجود داشته باشد.
رئیس مجلس درباره بورس انرژی گفت: باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا بورس انرژی آنطور که مد نظر است، رونق نگرفته است. این همان تغییر رویکردهاست که باید روی دهد.
قالیباف با انتقاد از میزان مصرف انرژی گفت: ما از جمله کشورهای مصرف کننده بالای انرژی هستیم. لذا عملکرد ما درباره الگوی مصرف انرژی قابل قبول نیست.
وی با اشاره به حضور وزیر نفت در مجلس و برگزاری جلسات مختلفی با نمایندگان مجلس گفت: اینکه امروز جلسه منطقی و قابل بحث بود دلیل آن این است که وزیر نفت و همکارانش بسیاری از موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان را پذیرفته اند. این مسیر ادامه پیدا کند تا وزارت نفت با کمیسیون انرژی و مرکز پژوهش ها بحث های مطرح شده را نهایی کنند. این کار در دو یا سه هفته پیش رو قابل انجام است. مطمئنم می توانیم مشکلات را در سال پایانی دولت حل کنیم.
رئیس قوه مقننه با اشاره به مشکل گاز مایع، گفت: تصمیم بر این شده که برای تامین گاز مایع افراد در سایت ثبت نام کنند. حال اینکه این افراد در روستاهای دوردست گاز را به زحمت بر روی کول خود می گذارند. پس دیگر امکان ثبت نام در سایت و گرفتن سهمیه ندارد. درست است تعداد آنها محدود است اما جزو شریف ترین و مستضعف ترین مردم هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. بحث دیگر هم مربوط به تامین سوخت کشاورزان است. کشاورزان از این وضعیت رنج می برند. ان شاء الله مجلس و دولت در کنار انجام کارهای بزرگ به این دو قشر هم توجه کنند.
انتهای پیام/
چرا بورس انرژی رونق نگرفته است؟ خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار