خبر/

ترامپ به پیونگ‌یانگ دعوت شد

1398/06/26 - 11:29 - کد خبر: 2701 نسخه چاپی

نصر: یک روزنامه کره‌جنوبی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد، رهبر کره‌شمالی در نامه‌ای که ماه اوت ارسال شده، از رئیس‌جمهوری آمریکا دعوت کرده است که به پیونگ‌یانگ سفر کند. این نامه کیم‌‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی به دونالد ترامپ، دومین نامه او به رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه اوت است و در شرایطی ارسال شده که مذاکرات میان دو کشور درخصوص خلع‌سلاح کره‌شمالی متوقف شده است.

به گزارش نصر به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته روزنامه جونگانگ ایلبو این نامه در هفته سوم ماه اوت و پیش از آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد از سوی کره‌شمالی، به ترامپ ارسال شده است. او در این نامه ابراز تمایل کرده است که دور سوم گفت‌وگوها از سر گرفته شود. ترامپ روز ۹ اوت گفته بود که یک نامه بسیار زیبا از کیم دریافت کرده است. اما مقامات آمریکایی هیچ‌گاه در مورد نامه دوم صحبت نکرده بودند.

هنوز کاخ سفید، وزارت امورخارجه آمریکا و نمایندگی کره‌شمالی در سازمان ملل متحد تاکنون به گزارش مربوط به این نامه و دعوت اون از ترامپ برای سفر به پیونگ‌یانگ، واکنشی نشان نداده‌اند. رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی گفت: تمایل دارد بار دیگر با رهبر کره‌شمالی در راستای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح دیدار کند. رهبر کره‌شمالی و ترامپ از ژوئن ۲۰۱۸ سه بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند که یکی از این دیدارها کوتاه و در مرز بین دو کره صورت گرفت. چندی پیش وزیر امورخارجه آمریکا گفته بود، کشورش امیدوار است که طی روزها یا هفته‌های آینده به روند مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با کره‌شمالی برگردد. پس از دومین نشست میان رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی که ماه فوریه در هانوی برگزار شد، مذاکرات میان دو طرف با هدف متوقف کردن برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ به بن‌بست رسید.

رهبران این دو کشور بار دیگر در ماه ژوئن در یک منطقه مرزی بین دو کره دیدار و توافق کردند که گفت‌وگوها از سر گرفته شود اما این اتفاق تاکنون به وقوع نپیوسته است. با این حال یکی از مقامات کره‌شمالی به خبرگزاری رسمی این کشور گفت که در هفته‌های آتی احتمال دیدار بین رهبران دو کشور وجود دارد. چوی سون هوی، معاون وزیرخارجه کره‌شمالی هفته گذشته گفت پیونگ‌یانگ تمایل دارد که گفت‌وگوی جامعی در اواخر این ماه با رهبران آمریکا داشته باشد.ترامپ نیز از قضا گفته است که تمایل دارد تا با کیم جونگ اون در سال‌جاری دیدار کند. از کانگ کیونگ وا، وزیرخارجه کره‌جنوبی روز دوشنبه در مورد این نامه سوال شد که وی از ارائه توضیح خودداری کرد. کانگ گفت انتظار زیادی است که رهبران دو کشور پیش از آغاز گفت‌وگوها در سطح کارشناسان با یکدیگر دیدار داشته باشند.

انتهای پیام/

ترامپ به پیونگ‌یانگ دعوت شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار