شهردار منطقه هشت:

باغ گلستان تبریز به باغ هنرمندان و شعرا تبدیل می‌شود

1399/06/24 - 19:39 - کد خبر: 26999 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه هشت تبریز از تبدیل باغ گلستان به باغ هنرمندان و شعرا برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی خبر داد.

به گزارش نصر، علی مدبر در آستانه روز شعر و ادب فارسی در دیدار با استاد علی نظمی شاعر پیشکسوت تبریزی ضمن ارزشمند خواندن آثار و اشعار استاد نظمی، وجود چنین چهره‌های ادبی ملی را افتخاری برای تبریز و آذربایجان دانسته و گفت: تبریز از ابتدا مهد ادب و فرهنگ بوده و از نعمت شاعرانی نامدار و توانمند برخوردار است که می‌توان ردپای این مفاخر را در جریان ادبی ایران به‌خوبی ملاحظه کرد.
وی بر لزوم تجلیل و  معرفی فعالین ادبی و شعرای معاصر به جوانان و شهروندان تبریزی تاکید داشته و از برنامه ریزی مدیریت فرهنگی اجتماعی منطقه هشت برای تدارک و اجرای برنامه‌های ویژه جهت معرفی و شناسایی اهالی فرهنگ و ادب خبر داد.  
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، استاد علی نظمی تبریزی به سال ۱۳۰۶ هجری‌شمسی در کوی دوه‌چی متولد شد و از سال ۱۳۱۲ هجری‌شمسی در کلاس‌های خصوصی به تحصیل پرداخت و از معلمان سرخانه بهره گرفت و در مدت کوتاهی به مدارج عالی در ادبیات دست یافت. از سنین جوانی به سرودن شعر به خصوص غزل پرداخت و از سعدی و حافظ پیروی نمود و به سرعت در شمار بزرگان شعر و ادب قرار گرفت.
وی فردی فروتن، خوش بیان و سلیم‌النفس است و شبانه‌روز در شعر و ادب ترکی و فارسی تلاش کرده که نتیجه آن خلق آثاری هم‌چون تذکره‌الشعرای ۲۰۰سخنور، دیوان نظمی تبریزی، گلشن معانی و گلبانگ است.
انتهای پیام/
 باغ گلستان تبریز به باغ هنرمندان و شعرا تبدیل می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار