قائم مقام مدیر عامل سایپا خبر داد:

تولید خودرو برای همه تعهدات معوق سایپا

1399/06/24 - 12:00 - کد خبر: 26963 نسخه چاپی

نصر: قائم مقام مدیر عامل سایپا در امور بازاریابی و فروش گفت: بابت همه تعهدات معوق شده خودرو تولید کرده ایم.

به گزارش نصر، مجید باقری با بیان اینکه با برنامه ریزی دقیق به ازای همه تعهداتی که تاریخ تحویل آن گذشته و معوق شده، خودرو تولید کردیم افزود: به دلیل برخی موضوعات در تامین ارز، قطعات برخی خودرو‌ها از گمرک ترخیص نشده که موجب شده اکنون با خودرو‌های ناقصی مواجه باشیم که یک یا دو قطعه ناقصی دارند که کاتالیست یکی از این قطعات است.
باقری گفت: با هماهنگی‌های خوبی که با بانک مرکزی انجام شده انتظار داریم قطعات خودرو هر چه سریعتر ترخیص شود و ما با تکمیل این خودرو بتوانیم آن را به مشتریان تحویل دهیم ضمن اینکه در طرح‌های پیش فروش تلاش ما این است تا خودرو‌ها را در تاریخ مقرر به مشتریان تحویل دهیم.
وی افزود: با وجود مشکلات ناشی از ویروس کرونا و تخصیص ارز برای ترخیص قطعات خودرو، موفق شدیم روند تولید را از ابتدای سال به پیش ببریم به گونه‌ای که تا پایان همین هفته 200 هزارمین خودروی سایپا را تولید می‌کنیم.


برنامه فروش و تکمیل وجه 40 هزار دستگاه خودرو
وی افزود: این هفته برنامه فروش و تکمیل وجه 40 هزار دستگاه خودرو از محصولات سایپا را در دستور کار داریم که قرعه کشی آن هفته قبل انجام شد.
قائم مقام مدیر عامل سایپا در امور بازاریابی و فروش با بیان اینکه این طرح‌ها برای کنترل التهابات بازار خودرو اجرا می‌شود گفت: همچنین اوایل مهر امسال برنامه فروش گسترده 20 هزار دستگاه خودرو را در قالب پیش فروش یکساله اجرا خواهیم کرد ضمن اینکه با توافقی که میان خودروسازان صورت گرفته از مهرماه امسال دو خودروساز بزرگ برنامه عرضه 25 هزار دستگاه خودرو را ماهانه به طور مشترک و به صورت فروش فوق العاده در برنامه دارند.
باقری در پاسخ به این پرسش که با وجود نقص قطعه در خودرو‌های تولیدی کنونی، چگونه می‌خواهید با خودروساز دیگر 25 هزار دستگاه خودرو را به صورت فروش فوق العاده عرضه کنید؟ افزود: در نیمه اول امسال سعی کردیم به همه تعهداتمان عمل کنیم و از آنجا که تعهد معوق نداریم لذا برنامه تولیدمان در نیمه دوم سال اجازه می‌دهد که فروش فوق العاده داشته باشیم البته برای برنامه‌های فروش فوق العاده، خودرو‌هایی را انتخاب کردیم که اطمینان داریم در بازه سه ماهه می‌توانیم آن را تحویل دهیم در این طرح همه 9 مدل خودرویی که در طرح‌های فروش و مشارکتی بوده با تیراژ‌های مختلف عرضه خواهد شد.
وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال طرح فروش فوق العاده 10 هزار دستگاه خودرو را داشتیم که همه خودرو‌های این طرح را به مشتریان تحویل دادیم برای پیش فروش قبلی هم خودرو‌ها تحویل شده که با رفع مشکلات ارزی برای تامین قطعات و تکمیل خودرو به زودی این خودرو‌ها نیز تحویل مشتریان می‌شود البته تولید خودرو‌های ناقص، مقطعی است و راه حل مشکلات ارزی خودرو‌ها به صورت کامل و مستقیم به مشتری تحویل می‌شود.


استقبال از خودروی شاهین و خودرو‌های کوییک R و S
قائم مقام مدیر عامل سایپا در امور بازاریابی و فروش همچنین گفت: بازار خودرو از عرضه محصولات جدید سایپا از جمله خودروی شاهین و خودرو‌های کوییک R و S استقبال خوبی داشته است.
باقری افزود: میز‌های ساخت داخل و داخلی سازی قطعات مورد نیاز در صنعت خودروسازی برای تامین نیاز این صنعت موثر بوده و وابستگی‌ها را کم کرده است، اما در این مسیر راه طولانی پیش داریم که گام به گام باید به پیش برویم.
وی درباره اعمال شرط پلاک نداشتن هیچ یک از اعضای خانوار برای ثبت نام در طرح‌های پیش فروش و فروش فوق العاده گفت: این شرط محدود کننده در گروه خودروسازی سایپا اجرا نشده، اما سایر شرط‌ها برای این است که مصرف کنندگان واقعی بتوانند خودرو دریافت کنند که با عادی شدن شرایط به تدریج این محدودیت‌ها نیز رفع می‌شود.
انتهای پیام/
تولید خودرو برای همه تعهدات معوق سایپا نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار