خبر/

کوتاهی راهداری و شهرداری سردرود حادثه آفرید

1399/06/23 - 15:37 - کد خبر: 26911 نسخه چاپی

نصر: گاردریل کندرو کمربندی سردرود به سمت تبریز در حالی بار دیگر حادثه آفرید که این نقطه همواره شاخد حوادث ناگوار است.

به گزارش نصر، بر اساس اعلام‌ شهروندان مشکلات آسفالت باند کندرو کمربندی سردرود به سمت تبریز، رو به روی ایستگاه CNG که خروجی سردرود نیز محسوب می‌شود، باعث ایجاد تصادفات جاده‌ای شده است.

مشاهدات میدانی خبرنگار نصر نشان می‌دهد کاربران مسیر مذکور علاوه بر مشکل زیرسازی و آسفالت، از نبود تابلوهای راهنما و شیب نامناسب جاده که زمان بارندگی باعث ایجاد آبگرفتگی می‌شود نیز رنج می‌برند. پیگیری‌های مردمی تاکنون به جایی نرسیده و اینکه چه نهادی مسئول این جاده است مشخص نیست.
 
 
به دنبال پیگیری این موضوع ابتدا با شهرداری سردرود تماس گرفته شد که شاهین نظری، روابط عمومی شهرداری سردرود، در پاسخ به سوالات گزارشگر ما گفت: مسئولیت نگه‌داری و ساخت این مسیر با اداره کل راهداری آذربایجان شرقی است و علاوه بر مشکلات آسفالت، جدا سازی این باند کندرو از جاده اصلی با گاردریل هم غیر استاندارد بوده است.

وی افزود: شهرداری سردرود چندین بار با اداره راهداری شهرستان تبریز درباره‌ی این جاده مکاتبه داشته ولی پاسخی دریافت نکرده است.
در تماس با راهداری، محمد مصیب‌زاده، رئیس اداره حمل و نقل جاده‌ای راهداری شهرستان تبریز به سوالات گزارشگر نصر چنین پاسخ داد که استاندارد نبودن ساخت این جاده صحیح است اما مسئولیت آن‌ با شهرداری سردرود است که برای دسترسی به cng و دیگر واحد‌های صنعتی مسیر مذکور را از جاده اصلی منفک کرده‌ است و از کاربران آن عوارض هم دریافت می‌کند و به عنوان خروجی سردرود نیز از آن استفاده می‌کند.
 
 
وی افزود: در جلسه‌ای که با شهردار سردرود داشته‌ایم مقرر شده که ساماندهی این مسیر بر عهده شهرداری سردرود باشد و ما آسفالت آن را تامین کنیم با اینکه وظیفه راه‌داری فقط نگهداری از جاده اصلی است.

پاسخ‌های متناقض شهرداری سردرود و راهداری ادعای شهروندان مبنی بر عدم مسئولیت پذیری نهادهای ذی‌ربط را ثابت می‌کند. اما باید در نظر گرفت جان و دارایی مردم در خطر است و بایستی پیش از این که خسارت‌های غیرقابل جبران بیشتری رخ دهد، نهاد مسئول این جاده تعیین شده و کار ساماندهی آن آغاز شود.
انتهای پیام/
کوتاهی راهداری و شهرداری سردرود حادثه آفرید نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار