مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل؛

راه خلخال - ماسوله پاییز امسال بهره‌برداری می‌شود

1399/06/23 - 16:00 - کد خبر: 26909 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی آسفالت پروژه راه در حال احداث خلخال به شهر توریستی ماسوله در استان گیلان در حال تکمیل است و این پروژه پاییز امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش نصر، محبوب حیدری روز یکشنبه در بازدید از آسفالت این پروژه اظهارداشت: از زمان عملیات آسفالت باقیمانده مسیر هفت کیلومتری فاقد پوشش آسفالت این راه در حوزه استحفاظی استان اردبیل ۳.۵ کیلومتر زیرپوشش آسفالت قرار گرفته و باقیمانده راه نیز تا پایان شهریور آسفالت خواهد شد.
او گفت: از مسیر ۸۵ کیلومتری راه ارتباطی خلخال، شال، ماجولان به ماسوله در استان گیلان و از مجموع مسیر ۳۵ کیلومتری شال از توابع بخش شاهرود این شهرستان به ماسوله در حوزه استحفاظی استان اردبیل تاکنون ۲۸ کیلومتر آسفالت شده است.
وی با بیان اینکه زیرسازی مسیر آماده شده برای اجرای آسفالت در سال گذشته به علت مشکل تامین آسفالت و تعطیلی کارخانه‌های تولید آسفالت منطقه به تعویق افتاد، از برطرف شدن مشکل یاد شده خبر داد و افزود: با عقد قرارداد با یکی از کارخانه‌های تولید آسفالت بخش خصوصی خلخال مسیر زیرسازی شده توسط پیمانکار مجری طرح در حال اجرای آسفالت است.
او با اشاره به شرایط جوی منطقه وجود مه دایمی در مسیر راه‌سازی خلخال - ماسوله و در گردنه منتهی به شهر ماسوله افزود: سرعت آسفالت مسیر بستگی به شرایط جوی مساعد دارد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی منطقه آسفالت ۳.۵ کیلومتراز طول مسیر راه در حوزه استحفاظی استان اردبیل تا مهرماه امسال تکمیل می‌شود.  
وی با بیان اینکه این پروژه در شرایط سخت اعتباری و برغم بدهی ۱۰۰ میلیارد ریالی به ۲ پیمانکار مجری پروژه در حال انجام و تکمیل است، گفت: با توجه به واگذاری اجرای پروژه‌های راه روستایی و فرعی به سازمان راهداری ،اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل پس از آسفالت کامل راه در حوزه خلخال تعهدی برای راه‌اندازی تجهیزات ایمنی جاده از جمله نصب گاردریل نداشته و این کار به عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خواهد بود.
او همچنین اظهارداشت: با توجه به وجود ۱۵ کیلومتر از مجموع مسیر خلخال - ماسوله در حوزه استان گیلان، انتظار از مسوولان راه و شهرسازی استان همسایه جدیت بیشتر در تکمیل عملیات راه‌سازی حوزه گیلان است.
او از پروژه راه خلخال - ماسوله به عنوان سخت‌ترین و صعب‌العبورترین پروژه راه‌سازی استان اردبیل یاد کرد و افزود: برغم محدودیت‌های مالی و اعتباری و سختی عملیات اجرایی پروژه بخوبی پیش می‌رود.
حیدری  با بیان اینکه برای اجرای پروژه در حوزه استان اردبیل ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود، گفت: از مسیر ۱۵ کیلومتری استان گیلان تنها سه کیلومتر آسفالت شده و ۱۲ کیلومتر باقیمانده نیاز به راه سازی، زیرسازی و آسفالت دارد.
او افزود: با بهره‌برداری از این راه توریستی راه برای ورود گردشگران داخلی و خارجی از سمت ماسوله - استان اردبیل از دروازه جنوبی این استان هموار شده و این کار رونق اقتصادی مردم منطقه و صنعت گردشگری را به همراه خواهد داشت.
انتهای پیام/
راه خلخال - ماسوله پاییز امسال بهره‌برداری می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار