دبیر هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان زنجان؛

دو کوهنورد پیوند عضو زنجانی به قله سبلان صعود کردند

1399/06/23 - 14:30 - کد خبر: 26902 نسخه چاپی

نصر: دبیر هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان زنجان گفت: دو کوهنورد پیوند عضو این استان با موفقیت به قله سبلان صعود کردند.

به گزارش نصر، رقیه کامران، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: نعمت بابایی پور و بهروز به‌آوری که از ورزشکاران پرتلاش و فعال این هیات در شهرستان ابهر هستند با صعود به این قله توانمندی خود را به منصه ظهور و بروز گذاشتند و نشان دادند که بیماران پیوند عضو نیز می توانند در عرصه ورزش موفق و سرآمد باشند.  
وی، ارتفاع این قله را چهار هزار و ۸۱۱ متر اعلام کرد و اظهار داشت: این ۲ ورزشکار ملی پوش در رشته‌های دوچرخه سواری و پتانگ (پرتاب گوی فلزی) نیز نشان طلای کشور را دارند که توانستند با صعود به قله سبلان، نشان دهند که داشتن عضو پیوندی،  محدودیت نیست.
کامران با بیان اینکه در زمان حاضر بابایی پور و به‌آوری، به ترتیب به عنوان دبیر هیات ورزش های بیماران خاص شهرستان ابهر و رییس کمیته دوچرخه سواری این هیات مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: ۱۶ شهریور ماه سال ۹۷ نیز ملیکا مبینی از ورزشکاران پیوند اعضا این استان توانست به قله ملاداغی ابهر به ارتفاع دو هزار و ۷۰۰ متری صعود کند.      
سبلان پس از دماوند و علمکوه، مرتفع ترین کوه ایران است که در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشکین‌ شهر قرار دارد.  
این کوه سه قله معروف دارد،  قله اصلی آن سبلان (ساوالان) ۴۸۱۱ متر ارتفاع دارد و ۲ قله دیگر آن هرم و کسری نام دارد که قله سبلان در طول سال پوشیده از برف است و برای صعود به سبلان معمولاً از جهت شمال شرقی مسیری که دارای جان پناه می باشد اقدام می‌کنند.
انتهای پیام/
دو کوهنورد پیوند عضو زنجانی به قله سبلان صعود کردند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار