خبر/

9 روستای شهرستان اسکو به تکنولوژی نسل سه ارتقا می یابند

1398/06/25 - 17:08 - کد خبر: 2689 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت ارتباطی مناسب شهرستان اسکو گفت: شهرستان اسکو هم اکنون دارای 98 درصد پوشش 3G و 92 درصد پوشش اینترنت 4G نسل چهارم است.

به گزارش نصر، مهدی خرامش سرپرست این اداره کل در جلسه شورای هماهنگی مدیران  ICT  استان که به منظور بررسی مشکلات ارتباطی و فناوری اطلاعاتی شهرستان اسکو در این شهرستان برگزار شد با اشاره به تکلیف وزارت  ICT  برای ایجاد دسترسی به اینترنت پرسرعت در 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان گفت: وزارت ارتباطات بیش از وظیفه محول شده به این وزارت و تا پایان سال جاری تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان و شهرستان اسکو را به اینترنت پرسرعت تجهیز می کند.
وی با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات برای توسعه زیرساخت ها و بهبود وضعیت ارتباطی شهرستان اسکو گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته 12 روستای این شهرستان تحت پوشش اپراتور همراه اول قرار می گیرند.
خرامش با اشاره به اجرای برنامه های طرح  USO  در شهرستان اسکو گفت: در همین راستا 15/5 کیلومتر توسعه شبکه فیبر نوری در این شهرستان انجام می شود که این مقدار بیش ترین میزان توسعه فیبر نوری در میان شهرستان های استان است.
وی با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات برای توسعه تلفن ثابت در روستاها افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین تلفن خانگی برای روستاهای دارای پوشش اپراتور اول را از طریق پورتال  www.tci.ir/vilreg  فراهم کرده و برای اطلاع رسانی این موضوع به روستاییان نیازمند همکاری فرمانداری هستیم.
در ادامه رضی منش فرماندار اسکو به بیان مشکلات ارتباطی موجود در شهرستان و روستاهای تابعه پرداخت و سایر اعضا نظرات و پیشنهادات خود در این خصوص را بیان کردند.

انتهای پیام/

9 روستای شهرستان اسکو به تکنولوژی نسل سه ارتقا می یابند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار